آرشیو دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۶۴۸۹
جهان
۲۰

دو خط خبر

وقوع دو انفجار در نزدیکی مسجدی در «مانیل» پایتخت این کشور، دست کم دو کشته و 6 زخمی برجای گذاشت. رئیس پلیس مانیل تروریستی بودن این انفجارها را رد کرده است.

مقام های آلمان در پی کشف چند بمب عمل نکرده از جنگ جهانی دوم در شهر هانوفر به بیش از 50 هزار نفر از ساکنان این شهر دستور تخلیه خانه های خود را دادند. این یکی از بزرگترین تخلیه های دسته جمعی از زمان جنگ جهانی دوم است.

یک سرباز پیشین و «تندرو» ارتش فرانسه در نزدیکی یک پایگاه نظامی در نورماندی بازداشت شده و چندین سلاح نیز در اطراف این پایگاه توقیف شد. این فرد در لیستی از سوی پلیس فرانسه قرار گرفته که ممکن است تهدیدی برای امنیت کشور باشد.

مجلس شورای عربستان در حال بررسی طرح ادغام «هیات امر به معروف و نهی از منکر» با «وزارت امور اسلامی دعوت و ارشاد» تحت عنوان «وزارت امور اسلامی، اوقاف، دعوت و احتساب» است.

صدها نفر از معترضان کره جنوبی در جاده منتهی به محل استقرار سامانه ضد موشکی تاد تظاهرات کردند. پیش بینی شده 8 هزار نیروی پلیس به محل استقرار سامانه ضد موشکی تاد برای تضمین ارسال تجهیزات این سامانه ضد موشکی اعزام شده باشند.

ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن از جان کلی، وزیر امنیت ملی امریکا در امان استقبال کرد و هر دو طی این دیدار به بررسی روابط مشترک استراتژیک و راه های تقویت آن در زمینه های امنیتی پرداختند.

هزاران نفر از مخالفان دولت لهستان با برگزاری تظاهراتی در ورشو به «محدود شدن دموکراسی» در این کشور اعتراض کردند. مخالفان، حزب راستگرای حاکم را به اعمال نفوذ در شبکه های دولتی تلویزیون لهستان متهم می کنند.