آرشیو سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۳۸۰۲
حادثه
۱۴
سیل

وقوع توفان های تندری در برخی نقاط کشور

4 نفر مفقودی در سیل لردگان

امدادرسانی هلال احمر به 15 استان متاثر از سیل و توفان تا صبح دیروز ادامه پیدا کرد. رییس سازمان امداد و نجات با تشریح امدادرسانی های هلال احمر از 13 اردیبهشت تا 6 صبح دیروز در 15 استان متاثر از سیل و توفان، گفت: در روستای سیل زده سید محمد لردگان 4 نفر مفقود شدند. مرتضی سلیمی گفت: «در طول این مدت در 15 استان آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی و شمالی، زنجان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان و مازندران عملیات امدادرسانی انجام شد و نیروهای هلال احمر در قالب 135 تیم و متشکل از 562 نفر، مجموعا در 77 شهر، روستا و مناطق عشایرنشین حاضر شدند و به 3200 نفر امدادرسانی کردند.» سخنگوی اورژانس کشور در خصوص تعداد مصدومان و فوتی ها گفت: در این حادثه 17 نفر مصدوم شدند و متاسفانه 4 نفر هم فوت کردند. کوچک ترین فرد فوتی در حادثه رعدوبرق یک پسر 3 ساله و بزرگ ترین فرد فوتی یک خانم 40 ساله است. همچنین سخنگوی اورژانس کشور از فوت 4 نفر و مصدومیت 17 تن بر اثر وقوع رعد و برق در چهار استان کشور خبر داد. مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با اعلام این خبر گفت: با توجه به رعد و برقی که طی 72 ساعت گذشته در چهار استان چهارمحال و بختیاری، قم، مازندران و کردستان رخ داد: 21 نفر از هموطنان ما در این حوادث حادثه دیدند.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از احتمال توفان و وزش باد شدید در برخی از استان های کشور خبر داد و گفت: روز سه شنبه (19 اردیبهشت) بارش ها در کرمان، برخی نقاط سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و ارتفاعات هرمزگان و در روز چهارشنبه (20 اردیبهشت) در استان های کرمان، سیستان و بلوچستان، شرق فارس و شمال و شرق هرمزگان شدت بیشتری خواهد داشت.

احد وظیفه افزود: براساس آخرین نقشه های هواشناسی، سامانه بارشی در جنوب غرب، دامنه های جنوبی و مرکزی زاگرس، نواحی مرکزی، شمال شرق، مناطقی از دامنه های شرقی البرز، شرق و جنوب شرق کشور فعال است و سبب ابرناکی، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی می شود. بارش باران دیروز (18 اردیبهشت)، در شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، اصفهان، شمال فارس، جنوب استان مرکزی، کرمان، یزد و خراسان رضوی شدت بیشتری داشت.