آرشیو دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۶۴۹۵
اجتماعی
۴

برگزاری آزمون استخدام 10 هزار نیروی جدید آموزش و پرورش تا پایان خرداد

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش درباره نتایج آزمون استخدامی این وزارتخانه که آبان ماه سال گذشته برگزار شد گفت: گزینش پذیرفته شدگان این آزمون انجام و قرار است بزودی نتایج اعلام شود.

اسفندیار چهاربند ضمن بیان این مطلب درباره زمان شروع دوره های صلاحیت حرفه ای معلمی در دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: پس از اعلام نتایج، درباره زمان شروع دوره های صلاحیت حرفه ای تصمیم گیری می شود و تلاش می کنیم هرچه زودتر دوره ها برگزار شوند.

وی ادامه داد: البته با توجه به نیاز آموزش و پرورش به جذب نیروی انسانی به علت سونامی بازنشستگی که طی 10 سال آینده در آموزش و پرورش با آن مواجه خواهیم بود و بیش از 600 هزار نفر در 10 سال آینده بازنشسته می شوند این موضوع تبدیل به یکی از چالش های بزرگ آموزش و پرورش خواهد شد و برای حل این مشکل از حالا کمیته ویژه ای تشکیل شده تا درباره سازوکار جذب نیرو تدابیری بیندیشند.

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برای جذب نیرو در سال 96 هم مجوزهای لازم را اخذ کرده ایم و احتمالا تا پایان خرداد آزمون استخدامی 10 هزار نفری دیگری را برگزار می کنیم.

چهاربند درباره اعمال سیاست بومی گزینی در آزمون استخدامی آتی عنوان کرد: بومی گزینی را مدنظر داریم اما آن را منعطف کرده ایم و بوم ها را فراتر درنظر گرفته ایم. به این معنا که داوطلب در زمان درخواست استخدام محل زندگی و خدمت خود را مشخص می کند و در نهایت پس از پذیرش آموزش و پرورش مناطق تصمیم گیری می کنند و به این طریق میزان رقابت ها هم افزایش پیدا می کند.