آرشیو چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۲۵
صفحه آخر
۱۲

با جدی شدن احتمال حمله آل سعود و آمریکا اتفاق افتاد: آرایش نظامی نیروهای مسلح یمن برای حفاظت از بندر استراتژیک الحدیده

ارتش و کمیته های مردمی یمن برای انجام یکی از بزرگترین عملیات های خود به منظور مقابله با هرگونه تجاوز احتمالی به سواحل و آب های یمن آماده شده اند.

یک منبع آگاه نظامی یمن وابسته به انصارالله از عملیات نظامی بزرگ کمیته های مردمی و ارتش یمن خبر داده است. به گزارش فارس، به نقل از پایگاه خبری «سپتامبر نت»، این منبع اعلام کرده که ارتش و کمیته های مردمی یمن آماده انجام عملیات «البحر المسجور» (دریای افروخته) در دفاع از سواحل کشورشان در مقابل هرگونه تجاوز احتمالی هستند. بر اساس این گزارش، در صورت نزدیک شدن متجاوزان سعودی - آمریکایی به سواحل یمن و آب های دریای سرخ، نیروهای یمنی یکی از بزرگترین عملیات های دفاعی خود را آغاز خواهند کرد.

این آرایش نظامی درحالی صورت می گیرد که هر روز رسانه های سعودی و رسانه های یمنی وابسته به ریاض اخباری از آمادگی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان برای حمله به بندر «الحدیده» که تنها شریان حیاتی مردم یمن به شمار می رود، منتشر می کنند و حتی کارشناسان امور سیاسی بر این باورند سفر قریب الوقوع «دونالد ترامپ» به ریاض و سپس تل آویو به منظور تعیین سرنوشت این عملیات در الحدیده صورت می گیرد.

گفته می شود در صورت هرگونه تجاوز احتمالی به بندر «الحدیده»، ارتش و کمیته های مردمی یمن، از موشک های جدید و تجهیزات نظامی مدرن پرده برداری خواهد کرد و دیگر به منافع آمریکا در منطقه رحم نخواهد کرد، لذا به اعتقاد کارشناسان سیاسی، غافلگیری های احتمالی انصارالله برای آمریکا و اسرائیل و عربستان، عامل اصلی بازدارنده حمله به بندر الحدیده است.

خبر دیگر اینکه، کمیته بین المللی صلیب سرخ در بیانیه ای اعلام کرده که تعداد تلفات قربانیان «وبا» در یمن به 180 نفر افزایش پیدا کرده است. وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن در پایتخت این کشور، از روز یکشنبه به دلیل شیوع بیماری وبا وضعیت فوق العاده اعلام کرده است. حملات آل سعود به یمن و نابودی منابع آب آشامیدنی، اصلی ترین عامل شیوع وبا در یمن است. گفته می شود، ده ها هزار نفر دچار این بیماری شده اند و بیمارستان ها نیز گنجایش ندارد.