آرشیو پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۳۲
صفحه آخر
۱۲

ترامپ: کیم جونگ اون یک دیوانه با سلاح اتمی است باید با او گفت و گو کرد

رئیس جمهور دیوانه آمریکا رهبر کره شمالی را «دیوانه ای مسلح با سلاح هسته ای خواند» که «باید با او گفت و گو کرد.»

دونالد ترامپ در گفت وگوی تلفنی که به تازگی افشاه شده، به همتای فیلیپینی خود گفته رهبر کره شمالی فرد دیوانه ای است که باید با او مذاکره کرد. وی درعین حال ابراز امیدواری کرده رئیس جمهور چین به حل مسئله اتمی پیونگ یانگ کمک کند. طبق گزارش های منتشر شده، وی در نهایت استفاده از گزینه زور را هم رد نکرده است! متن کامل این تماس تلفنی مربوط به یک ماه گذشته است که روز سه شنبه در روزنامه های واشنگتن پست و پایگاه خبری اینترست منتشر شد. در آن ایام، ترامپ در اوج تهدید کردن کره شمالی بود!

به گزارش «اسپوتنیک»، یکی از مقام های ارشد دولت واشنگتن در گفت وگو با روزنامه «واشنگتن پست»، صحت این مکالمه را تایید کرده و منابع فیلیپینی هم صحت آن را تایید کرده اند. اصلی ترین بخش این مکالمه تلفنی درباره «کیم جونگ اون»، رهبری کره شمالی بوده که همچنان به برنامه های راکتی و اتمی خود ادامه می دهد.

«دوترته»، رئیس جمهور فیلیپین نیز در این مکالمه تلفنی به ترامپ گفته: «مادامی که این موشک ها و راکت ها در دستان کیم جونگ اون است، ما هرگز ایمن نخواهیم بود چون نمی دانیم چه اتفاقی بعدا می افتد. ما همگی از این راکت ها می ترسیم.» ترامپ نیز در پاسخ به همتای فیلیپینی خود گفته: «ما تسلیحات زیادی در منطقه داریم. اما نمی خواهیم از آنها استفاده کنیم.»