آرشیو شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۰۵
فرهنگ و هنر
۲۲
موسیقی

عقیلی: موسیقی اصیل ایرانی چون تخت جمشید ریشه در فرهنگ ما دارد

ندا سیجانی

سالارعقیلی می گوید: موسیقی اصیل ایرانی مانند تخت جمشید و سی و سه پل می ماند که هیچوقت از بین نمی رود و جزئی از فرهنگ و ریشه ما هستند.

به گزارش «ایران»؛ وی درمراسم رونمایی آلبوم تصویری «دوران عشق» که صبح پنجشنبه در شهر کتاب ابن سینا برگزار شد، درپاسخ به «ایران» درخصوص اینکه علاوه بر بخش های فراموش شده موسیقی آوازی، تصنیف آرام آرام جایگزین آواز شده است و وظیفه هنرمندان در قبال این اتفاق اظهار کرد: تا حدی با این موضوع موافق هستم به این دلیل که اگرمردم خوراک خوب هنری داشته باشند موسیقی اصیل ایران هیچ گاه از بین نخواهد رفت. البته طی سالیان اخیر ابزاری چون ماهواره و دیگر رسانه ها که پدید آمدند بیشتر سمت و سوی گرایش مخاطب را به موسیقی پاپ هدایت کرده و روی آن تاکید دارند، موسیقی که خود من هم نوع خوب آن را دوست دارم و از گفتن این علاقه ابایی ندارم. حتی من در بسیاری از موارد هم پیش آمده که در اتومبیلم آهنگ های پاپ را می شنوم. همسرم هم می داند که من عاشقانه این آثار را دوست دارم و به گوش دادن آنها علاقه دارم چرا که موسیقی خوب، خوب است. اما به نظرم صدا و سیمای ما همان قدر که ماهواره دائما موسیقی پاپ را به گوش مخاطبانش می رساند به موسیقی اصیل ایرانی توجه ندارد و ما واقعا از رسانه ملی به طور جدی چیزی از موسیقی سنتی نمی شنویم.

خوانده آلبوم «دوران عشق» ادامه داد: اگر ما موسیقی اصیل ایرانی را نشنویم و نبینیم نمی توانیم به آن علاقه مند شویم. متاسفانه ما محل عرضه و نمایش مناسبی برای موسیقی سنتی نداریم و فقط صدا و سیمای خودمان را داریم که به موسیقی اصیل ایرانی توجهی ندارد و ازسوی دیگرهم ماهواره ها به موسیقی پاپ می پردازند. به هرحال ما خودمان مشغول سعی و تلاش هستیم که با آثاری مانند آلبوم «دوران عشق» که من در آن بیش از 30 دقیقه فقط آواز خواندم، فضایی برای آشنایی مخاطب با موسیقی ایرانی ایجاد کنیم. حتی در آلبوم «مایه ناز» که آن را همراه همسرم به یاد استاد بنان تولید کردیم نزدیک چهل دقیقه آواز خواندم تا گامی برای نزدیکی مخاطبان به موسیقی اصیل ایرانی برداشته شود.