آرشیو شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۳۳
ورزش ایران
۱۰

رضایی: ایران همیشه حریفی قدر برای ایتالیاست

سعید رضایی مربی تیم ملی والیبال معتقد است فعلا باید صبر کرد. صبر تا آخر تمرینات تهران و بعد درباره آمادگی تیم برای هفته اول لیگ جهانی نظر داد. به نظر او بازیکنان هنوز خسته اند، خسته تمرینات. اما انگیزه زیادی برای استارت بازی های سخت،مقابل غول های دنیای والیبال دارند. هرچند نتایج تیم قابل پیش بینی نیست، رضایی امیدوار است تیم ملی نمایش خوبی داشته باشد.

درتمرینات اردوی آخر چه اتفاقی می افتد؟

در اردوی آخر مرور تاکتیک تیمی است و حفظ آمادگی بدنی بچه ها با تمرینات بدنسازی و همچنین روی ضعف های تیم کار می کنیم تا آماده هفته اول لیگ جهانی را شروع کنیم. نمی شود گفت تیم با چقدر آمادگی به ایتالیا می رود. باید این سه روز تمرین هم بگذرد تا مشخص شود. بچه ها هنوز خسته تمرینات هستند که طبیعی است وما یک روز و نیم به آنها استراحت دادیم.

اولین حریف ایران در هفته اول لیگ جهانی ایتالیاست. این بازی را چطور می بینید؟

ایتالیا تیم خوبی است. بازی خانگی دارد اما ایران همیشه نشان داده، حریف قدری است. البته ترکیب تیم ایتالیا تغییراتی داشته، اما دلیل نمی شود که چون تغییر کرده، تیمش ضعیف شده است. شاید تیم ایران مقابل تیمی مثل فرانسه به مشکل بخورد، اما مقابل ایتالیا همیشه خوب بوده، مگر این که ایتالیا شرایط خاص داشته باشد.

به نظرشما تیم با آمادگی چنددرصدی پا به هفته اول، می گذارد؟

تیم ما معمولا هرچه جلوتر می رود بهتر نتیجه می گیرد. نمی شود درصدی برای آمادگی اش گفت. هرچه به مسابقات نزدیک می شویم شاید بتوانیم درباره وضعیت آمادگی تیم صحبت کنیم. البته موارد دیگری هم روی تیم تاثیرگذار است. آنچه مسلم است بچه ها می خواهند بازی های خوبی انجام دهند.

تیم ما که با لهستان بازی تدارکاتی داشت، هفته اول لیگ جهانی هم باید مقابل هم قرار بگیرند، این بازی را چطور می بینید؟

لهستان حریف قدری است و خوب بازی می کند. با این حال بدون اشتباه نیست. بازیکنان ما با حوصله بازی کردند. لهستان نشان داد یکی از قطب های والیبال دنیاست. در اردوی این کشور چیزی را دیدم که 15 سال قبل در ایتالیا دیده بودم. لهستانی ها در واقع تجربیات ایتالیا را تکرار می کنند. بنابراین کشوری با این پیشینه جزو بهترین تیم های دنیا می شود. اما قرار نیست به خاطر باخت های سال قبل ما آن را شکست ندهیم.