آرشیو یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۴۴
صفحه آخر
۲۰

کاربران، اسناد خلیج فارس را برای تیلرسون رو کردند

پس از اظهارات گستاخانه وزیر خارجه آمریکا که به جای استفاده از «خلیج فارس» از عبارت موهوم «خلیج عربی» استفاده کرد، کاربران فضای مجازی اسنادی منتشر کردند که پوچی اظهارات رکس تیلرسون را برملا کرد.

به گزارش جام جم، ماجرا از آنجا آغاز شد که رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا برای خوشایند عربستان سعودی حاضر شد دستورالعمل سازمان ملل را نادیده بگیرد و از واژه مجعول خلیج عربی به جای «خلیج فارس» استفاده کند.

تیلرسون وزیر خارجه آمریکا درجدیدترین اظهاراتش درباره اوضاع منطقه سعی کرد برای خوشایند عربستان سعودی و دیگر کشورهای مرتجع عربی از واژه جعلی خلیج عربی استفاده کند.

بلافاصله بعد از این اظهارات بی پایه و اساس کاربران فضای مجازی با یادآوری شغل سابق تیلرسون، به دستورالعمل 19 آگوست 1994 میلادی «پطرس غالی» دبیرکل وقت سازمان ملل خطاب به اعضای این سازمان اشاره کردند که بر لزوم استفاده از واژه «خلیج فارس» تاکید کرده بود.

همچنین برخی کاربران هم در شبکه های اجتماعی خود مانند توییتر و اینستاگرام با انتشار تصاویری از مدال های افتخار سربازان آمریکایی حاضر در جنگ خلیج فارس، این نکته را به وزیر خارجه این کشور یادآوری کردند که حتی در مدال های افتخار ایالات متحده به سربازانش در جنگ کویت هم عبارت «خلیج فارس» آمده است.

برخی دیگر از کاربران هم در شبکه های اجتماعی خود عکسی از مقبره سربازان آمریکایی کشته شده در جنگ خلیج فارس منتشر کردند که حتی روی سنگ مزار آنها هم از عبارت «خلیج فارس» استفاده شده است.