آرشیو یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۴۴
ورزش
۱۸
یادداشت

لطفا فقط ایران را ببینید

رضا پورعالی

فرداشب تیم ملی فوتبال ایران در دیداری تعیین کننده به مصاف ازبکستان خواهد رفت. دیداری که اگر با برد تیم ملی ایران تمام شود، رای به صعود زودهنگام ایران خواهد داد تا بعد از برزیل، ایران، دومین کشوری باشد که به جام جهانی 2018 روسیه صعود می کند.

بعد از ماجراهای تلخ دیدار ایران و چین و تبعات تلخی که برای ما داشت، گمان می رفت به اندازه کافی تنبیه شده ایم؛ اما 40 روز بعد از بازی ایران و چین در بازی پرسپولیس و الوحده صحنه هایی دیدیم که به طور کل مایوسمان کرد. آن صحنه ها، ما را از میزبانی بازی با لخویا محروم کرد؛ اما در گستره دیدارهای ملی، ماجرا زشت تر و تلخ تر می شود.

فیفا برای بازی با چین ما را با سنگین ترین جریمه مالی تنبیه کرد؛ اما قطعا این بار با ما تعارف نخواهد داشت. گفت وگوی صفحه 11 روزنامه جام جم با حشمت مهاجرانی و حمید استیلی این ذهنیت را خلق کرد که نکند باز هم تماشاگر یا تماشاگرانی باشند که فقط به خود فکر کنند و چهره کشور را با یک ندانم کاری دیگر، زشت جلوه دهند. ما خواسته این دو بزرگ فوتبال را بار دیگر تکرار می کنیم که فرداشب ازساعت21 و 15 دقیقه که بازی ایران و ازبکستان آغاز می شود تا پایان بازی فقط نام ایران را فریاد بزنید، بازیکنان ایران را تشویق کنید و برای فوتبال ایران عزیز، آبرو بخرید. لطفا فرداشب لیزر، ترقه، سنگ و ناهنجاری های دیگر را فراموش کنید. کاش هنجارهای فوتبال روز دنیا را ببینیم و تمرین کنیم.