آرشیو یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۴۴
ورزش ایران
۱۰

آرژانتین، آخرین حریف ایران در هفته دوم لیگ جهانی است

بیرون کشیدن 3 امتیاز از دست ولاسکو

تیم ملی والیبال در آخرین شب هفته دوم لیگ جهانی ساعت 21 و 10 دقیقه امشب با آرژانتین روبه رو می شود؛ تیم خولیو ولاسکو. تیمی که بدون فاکوندو کونته، لیساندرو زانوتی، یان مارتینز فرانچی، نیکولاس اوریارته، رودریگو کوئیروگا، برونو لیما و فاکوندو سانتوچی به لیگ جهانی آمده و اینک سه بازیکن اصلی دیگرش را به دلیل مصدومیت به تهران نیاورده است. تیم آرژانتین با این شرایط شاید راحت ترین حریف ایران به نسبت بلژیک و صربستان در هفته دوم لیگ جهانی باشد. ولاسکو درباره تیمش می گوید: با تمام مشکلاتی که داریم، بازیکنان ما یاد گرفتند، صبورانه کار تیمی را دنبال کنند.

جواد مهرگان، مربی سابق تیم والیبال امید هم با تائید این نکته می گوید: سطح تیم آرژانتین با این بازیکنان خیلی بالا نیست. تیم ولاسکو در این دوره نه زهردار است و نه با تجربه و نه آماده. با این که نمی توان گفت بازی راحتی است، اما به نظرم خیلی ایران را اذیت نمی کند.

ایران برای پیروزی در این دیدار به یک بازی متفکرانه می اندیشد تا سه امتیاز کامل آن را به دست بیاورد؛ سه امتیازی که در رده بندی تیم ملی در لیگ جهانی تاثیر خوبی دارد، اما ملی پوشان والیبال با توجه به اقتدار ولاسکو روی نیمکت مربیگری تیم رقیب باید آن را از دست سرمربی متفکر آرژانتینی بیرون بیاورند.

حریفان بانوان والیبال در مانیل معرفی شدند

نوزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زنان آسیا 18 تا 26 مرداد به میزبانی مانیل در فیلیپین برگزار می شود. قرعه کشی این رقابت ها انجام و تیم ملی ایران با تیم های تایلند، چین تایپه و مالدیو همگروه شد.

گروه بندی بازی ها

گروه اول: فیلیپین، قزاقستان و هنگ کنگ

گروه دوم: چین، ژاپن و استرالیا

گروه سوم: کره جنوبی، ویتنام، سریلانکا و نیوزیلند

گروه چهارم: چین تایپه، تایلند، ایران و مالدیو

دور مقدماتی این رقابت ها از 18 تا 20 مرداد پیگیری می شود. این در حالی است که فدراسیون والیبال هنوز تکلیف سرمربی تیم ملی بانوان را مشخص نکرده است.