آرشیو یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۴۴
ورزش ایران
۱۰

چوگان به مهدهای کودک اصفهان می رود

منصور زیرک، دبیر هیات چوگان اصفهان به موضوع استعدادیابی نونهالان اصفهانی اشاره کرد و از راه اندازی مهدکودک چوگان خبر داد.

وی گفت: انواع آزمایش های استعدادیابی برای علاقه مندان چوگان در مجموعه نقش جهان اصفهان و توسط هیات چوگان این استان زیرنظر مربیان استعدادیابی برگزار شده است. زیرک که با رادیو ورزش گفت وگو می کرد، توضیح داد: استعدادیابی ریشه ورزش هاست و سبب کشف استعدادها و پرورش آنها. ما برای اولین بار مهدکودک چوگان را در اصفهان راه اندازی کردیم که پذیرای سنین چهار تا هفت سال است.

در ادامه این ماموریت در مدرسه چوگان هم دانش آموزان هفت تا 17 سال مورد آموزش قرار می گیرند. در این راستا برای شناسایی نونهالان به استعدادیابی روی آوردیم. کودکان در سنین پایه استعدادهای ویژه ای دارند که اگر بدرستی شناسایی شوند، می توانند نیاز آینده چوگان ایران را تامین کنند. در این خصوص سعی کردیم، فاکتورهایی مانند دست و پاهای کشیده، استیل بدنی ورزشکاری، بافت بدنی مناسب و داشتن ماهیچه های قوی و از همه مهم تر علاقه مندی زیاد به این رشته را عوامل مهمی در استعدادیابی چوگان در نظر بگیریم. پس از انتخاب کودکان، آنها با بازی های جذابی که به چوگان و سوارکاری مربوط است، مانند نمایش های موزیکال و استفاده از اسب عروسکی به چوگان علاقه مند و با آن آشنا می شوند.