آرشیو پنجشنبه ۸ تیر ۱۳۹۶، شماره ۲۸۹۸
روزنامه فردا
۲۰
نکته

زباله هایی که هدیه تهرانی جمع کرد

هدیه تهرانی مدت هاست که برای خود وجه دیگری را تعریف کرده و برخی فعالیت های اجتماعی را برگزیده است. از آن هنگام که برای کودکی دارای مشکل قدم گذاشت و همراه با ماهنامه زندگی ایده آل برای حل مشکل کودک قدم برداشت، سال ها می گذرد. او در سال های گذشته قدم هایی در راه محیط زیست برداشته است. چندی پیش بود که در افتتاحیه یک مدرسه طبیعت حضور داشت و اکنون در اینستاگرام خود عکس هایی منتشر کرده است؛ عکس هایی که او را در حال جمع کردن زباله نشان می دهد. گامی کوچک که می تواند تاثیرات بسیاری برای علاقه مندکردن مردم داشته باشد. هرچند مدت هاست که مردم با انجام کمپین هایی در این زمینه سعی می کنند برای بهبود وضعیت طبیعت و محیط زیست گام بردارند و هنرمندان نیز تلاش هایی در این زمینه انجام می دهند.

البته او تنها کسی نیست که برای بهبود محیط زیست تلاش می کند. رضا کیانیان به عنوان یکی از طرفداران پرآب شدن دریاچه ارومیه به تازگی به کلن آلمان سفر کرد و در پنلی در جشنواره فیلم دراین باره سخن گفت.

اما به تازگی کمپین «از خودمان شروع کنیم» کارش را آغاز کرده است به گونه ای که هرکس به نوعی از کارهای کوچکی که سبب می شود از مصرف آب کمتر استفاده شود، پیشنهادی می دهد و اجرائی اش می کند؛ کارهای کوچکی مثل تعمیر شیری که چکه می کند یا بستن آب موقع مسواک کردن. به نوشته یکی از کاربران قرار است در هفته #صرفه_جویی در مصرف #آب یادمان باشد که کارهای کوچک ما در کنار یکدیگر می توانند اثری بزرگ داشته باشند.