آرشیو شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۵۹
صفحه اول
۱

گران فروشی گوشت قرمز در فروشگاه های زنجیره ای

رئیس شورای تامین دام زنده گفت: قرار بود فروشگاه های زنجیره ای، گوشت های وارداتی را کیلویی 31 هزار و 500 تومان بفروشند، اما متاسفانه شاهدیم تا کیلویی 39 هزار تومان عرضه می شود.

منصور پوریان در گفت وگو با فارس، در مورد آخرین وضعیت عرضه گوشت بازار و تعادل قیمت اظهار کرد: اکنون دام به صورت انبوه در بازار عرضه می شود، اما تقاضا برای آن به دلیل قیمت بالا وجود ندارد.وی تصریح کرد: با شروع تعطیلات در هفته اخیر قیمت کمی کاهش داشته، دام زنده در کشتارگاه به 14 هزار تومان رسیده و لاشه کشتار شده 32 هزار و 500 تومان عرضه شده است. پوریان به واردات انبوه لاشه تازه گوسفندی از کشورهای شمالی و استرالیا اشاره کرد و خبر داد: دام واردشده از ارمنستان، گرجستان و کمی هم قرقیزستان به قیمت 29 هزار تومان در هر کیلو تحویل شرکت پشتیبانی امور دام و شرکت های بسته بندی می شود، اما قیمت لاشه وارداتی از استرالیا کیلویی 33 هزار تومان است. وی با انتقاد از عدم نظارت بر قیمت ها در سطح فروشگاه های زنجیره ای تصریح کرد: قرار بود بخشی از گوشت های وارداتی 29 هزار تومانی، 31 هزار و 500 تومان عرضه شود، اما متاسفانه شاهدیم همین گوشت ها با قیمت 36 تا 39 هزار تومان فروخته می شود.

پوریان ادامه داد: حتی هفته گذشته همین فروشگاه های زنجیره ای، گوشت را تا حدود 40 و چند هزار تومان عرضه کردند و باید از سازمان های نظارتی مانند تعزیرات و سازمان حمایت پرسید، چرا با این موضوع برخورد نمی کنند.