آرشیو دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۶۷
فرهنگ و هنر
۱۶

یادبود مهدیه الهی قمشه ای در سالمرگش

همزمان با نخستین سالمرگ مهدیه الهی قمشه ای، مراسم یادبودی برای او برگزار و یکی از آثار او هم منتشر خواهد شد.

مراسم بزرگداشت مرحومه مهدیه الهی قمشه ای، امروز در آستانه اولین سالگرد درگذشت این محقق ادبیات عرفانی با اهتمام معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سوی موسسه خانه کتاب برگزار می شود.

مهدیه الهی قمشه ای (متولد 1316) شاعر، مولوی شناس و محقق ادبیات عرفانی است که 19 تیرماه سال 1395 دار فانی را وداع گفت. او از سن کودکی در خدمت پدر خود مهدی الهی قمشه ای، به شعر و ادب علاقه مند شد و شعر می خواند.

از او بهار عشق؛ منتخب اشعار، معبد عشق؛ مجموعه اشعار، کربلا وادی عشق؛ سروده مهدی الهی قمشه ای، بازسرایی مهدیه الهی قمشه ای و خاطرات من با پدرم به جا مانده است.

در این حال مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی گفت: به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) همزمان با 19 تیرماه، نخستین سالگرد درگذشت مرحومه مهدیه الهی قمشه ای، نویسنده کتاب سیری در گلزار مثنوی، دفتر دوم این اثر را منتشر می کند.

به گزارش ایسنا، حسین سعیدی با اعلام این مطلب اظهار کرد: الهی قمشه ای به عنوان نویسنده اثر در جلد دوم سیری در گلزار مثنوی به شرح 32 حکایت از دفتر نخست مثنوی معنوی مولوی می پردازد که روش نویسنده برای شرح مثنوی در این اثر، بیان برخی بیت ها و شرح و توضیح نکات دینی، عرفانی و ادبی مربوط به حکایت است.