آرشیو شنبه ۷ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۸۲
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

معاون سیما در بازدید از شهرک تلویزیونی سینمایی ایران (زنده یاد علی حاتمی):توسعه شهرک تلویزیونی از اولویت هاست

دکتر مرتضی میرباقری، معاون سیمای رسانه ملی در جهت افزایش ظرفیت های تولید سریال در این معاونت از بخش های مختلف شهرک رسانه ای ایران (زنده یاد علی حاتمی) بازدید و در جریان نحوه نگهداری، توسعه، پیشرفت و معضلات پیش رو در این شهرک قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی سیما، معاون رئیس سازمان در امور سیما در این بازدید از تلاش های شبانه روزی همکاران مرکز تولید و فنی سیما در فراهم آوردن زیرساخت و پشتیبانی تولیدات جدید تلویزیون در قالب های متنوع قدردانی کرد و از عوامل تولید خواست با استفاده بهینه از این شهرک سینمایی هزینه های سازمان در امر تولید را کاهش دهند. معاون سیما در سخنانی با اشاره به روند رو به رشد سریال سازی در شبکه های تلویزیونی گفت: در دوره جدید و از زمانی که مسئولیت بر عهده دکتر علی عسکری قرار گرفت؛ سیما، سه سریال در مراحل مختلف تولید داشت و امروز که با شما صحبت می کنم 120 سریال در مراحل مختلف نگارش، پیش تولید و... است.

وی اضافه کرد: این سریال ها با مضامین مختلف و در مقاطع مختلف تاریخی شامل قصه های قرآنی، تاریخ صدر اسلام و تاریخ معاصر هستند. اولین نیاز همه این مجموعه ها تدارک لوکیشن و مکان های تاریخی است و به هر میزان که بتوان این نیاز را تجمیع کرد، سرعت تولید کارها بالاتر خواهد رفت.

وی تاکید کرد: برای تولید مجموعه هایی در زمینه تاریخ صد ساله ایران نیازمندیم تا 50 درصد به لوکیشن های شهرک اضافه کنیم. تاسیس استودیوهای متناسب با استانداردهای جدید، موضوع دیگری بود که معاون سیما به آن اشاره کرد و گفت: شهرک تلویزیونی ماهیتا باید تامین کننده تمام نیازهای تولید یک کار نمایشی باشد. گسترش و بهینه سازی شهرک بخشی از برنامه پنجساله معاونت سیما و منطبق بر تاکیدات مقام معظم رهبری است.

وی از اولویت توجه به زیرساخت ها در برنامه پنجساله این معاونت خبر داد و گفت: از اهداف اولیه تولید در سیما، استفاده صددرصدی از این زیرساخت هاست و ایجاد شهرک جدید و کامل تری در برنامه توسعه خواهیم داشت.