آرشیو سه‌شنبه ۱۷ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۹۱
ورزش
۹

زانتی: بزرگ ترین شکست زندگی ام آدریانو بود

آدریانو که در اواسط دهه گذشته از بهترین های فوتبال بود و در آن دوره در کنار زانتی در اینتر بازی می کرد، پس از مرگ پدرش دچار افسردگی شدیدی شد و به الکل روی آورد و دیگر نتوانست به دوران اوج فوتبالش بازگردد و رفته رفته از سطح اول فوتبال کنار رفت. حال خاویر زانتی، اسطوره اینتر مدعی شد ناکامی او در بیرون آوردن آدریانو از افسردگی، بزرگ ترین شکستش بوده است.

او گفت: «وقتی آن گل را مقابل رئال مادرید به ثمر رساند، پیش خودم گفتم که رونالدوی جدید را پیدا کردیم. ولی او از یکی از مناطق فقیرنشین برزیل آمده بود که همین موضوع من را می ترساند، زیرا می دانستم آن مناطق چقدر خطرناک است و وقتی یکی از افراد آن محله ثروتمند شود، چه توطئه هایی در کمینش است. وقتی با او تماس گرفته شد و مرگ پدرش به او اعلام شد، در یک اتاق بودیم. او تلفن را پرت کرد و شروع به داد زدن کرد که حتی نمی توانید تصورش را بکنید. از آن روز به بعد، من و ماسیمو موراتی مثل برادر کوچک تر با او رفتار کردیم. او به فوتبال ادامه داد و گل هایش را به پدرش تقدیم می کرد ولی پس از آن تماس تلفنی، هیچ چیز مثل قبل نبود.

یک شب ایوان کوردوبا به او گفت او ترکیبی از زلاتان ابراهیموویچ و رونالدو است و از او خواست از توانایی اش برای تبدیل شدن به بهترین بازیکن جهان مطلع باشد. با این حال نتوانستیم او را از تونل افسردگی بیرون بکشیم. این بزرگ ترین شکست من بود و احساس ناتوانی می کردم.