آرشیو پنجشنبه ۱۹ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۶۵
سیاسی
۲
خبر

انتقاد آیت الله جنتی از حاشیه مراسم تحلیف

دبیر شورای نگهبان، رای ملت به ریاست جمهوری و تنفیذ آن توسط رهبر معظم انقلاب را موکول به حفظ و رعایت صراط مستقیم اسلام و انقلاب دانست.

به گزارش شورای نگهبان، آیت الله جنتی در جلسه روز گذشته اعضای این شورا، با اشاره به برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری گفت: براساس حکم تنفیذ رهبر معظم انقلاب، هم رای ملت و هم تنفیذ ایشان موکول به حفظ و رعایت صراط مستقیم انقلاب و اسلام است. جنتی با اشاره به حواشی به وجود آمده در مراسم تحلیف و بازتاب رسانه ای و مردمی این حواشی، اضافه کرد: چطور این نمایندگان توجه نداشتند که نسبت به عمل آنها چه تفسیری صورت می گیرد و مردم و جامعه درخصوص این اقدام چه قضاوتی خواهند کرد. در مجموع کار این عده از نمایندگان کار خوبی نبود و با اعتراضاتی روبرو شد و به مساله روز تبدیل شد.

وی با اشاره به تحریم های اخیر امریکا، این تحریم ها را مساله ای بسیار مهم برشمرده و افزود: این مساله، مساله ساده ای نیست و خودشان گفتند که این تحریم های جدید بی سابقه و هدف اصلی اعمال آنها، زیر سوال بردن نظام و حرکت در مسیر براندازی نظام جمهوری اسلامی است که می بایست توجه جدی و اقدام شایسته نسبت به آنها انجام شود.