آرشیو پنجشنبه ۱۹ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۶۵
جهان
۲۰

حزب لیکود: نتانیاهو کناره گیری کند

گروه جهان/ همزمان با اتهامات مطرح علیه بنیامین نتانیاهو در ارتباط با چندین پرونده فساد و صدور کیفرخواست علیه ساره نتانیاهو، همسر وی به اتهام دست داشتن در 4 پرونده فساد دیگر، اکثریت اعضای حزب لیکود با تاکید بر پایبندی به اصول حزبی، خواستار کناره گیری نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از دادگاهی شدن وی شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری الجزیره، در شرایطی که مشاور حقوقی دولت رژیم صهیونیستی درصدد تنظیم کیفرخواست علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به اتهام دست داشتن در چندین پرونده فساد است، 4 پرونده فسادی را که ساره نتانیاهو همسر نتانیاهو در آن دست داشته و ارزش آن صدها هزار «شکل» برآورد شده است، در حال بررسی قرار گرفته و قرار است در ارتباط با آن کیفرخواستی صادر شود. پرونده دوم درباره پرستار زنی است که نتانیاهو او را برای مراقبت از پدرش استخدام کرده بود. پرونده سوم درباره خرید اسباب و اثاثیه باغ دفتر نتانیاهو

در قدس و انتقال آن به منزلش در قیساریه و پرونده چهارم نیز درباره هزینه های زیاد میهمانی در منزل نخست وزیر است. همزمان با این اقدامات در پی تحقیقات بلندمدت پلیس رژیم صهیونیستی درباره فساد در درون دستگاه دولتی، یک معاون سابق وزیر و 10 نفر دیگر را به یک رسوایی فساد با محوریت حزب افراطی آویگدور لیبرمن متهم کردند. پلیس رژیم صهیونیستی همچنین روز سه شنبه «آریه درعی» وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی و همسرش را برای بازجویی به اتهام فساد مالی اش به مقر خود احضار کرد. در همین حال به دنبال جدی شدن محاکمه نخست وزیر رژیم صهیونیستی به اتهام فساد مالی، اکثریت اعضای حزب لیکود خواستار کناره گیری نتانیاهو تا پیش از دادگاهی شدن وی شدند.

حمله به غزه بامداد روز گذشته جنگنده های 1ف- 16 رژیم صهیونیستی مقرهای آموزشی گردان القسام شاخه نظامی حماس در غرب و شمال غزه را در حالی که خالی بودند هدف حمله خود قرار دادند. در همین حال نظامیان صهیونیست در ادامه اقدامات خصمانه خود علیه شهروندان فلسطینی، با یورش به مناطق مختلف کرانه باختری 25 شهروند فلسطینی را بدون تفهیم اتهام بازداشت کردند. «فوزی برهوم»، سخنگوی حماس نیز در پاسخ به این حملات با انتشار بیانیه ای اعلام کرد رژیم صهیونیستی باید مسئولیت عواقب حمله به مواضع نیروهای مقاومت را بپذیرد. خبر دیگر اینکه سایت افشاگر ویکی لیکس با انتشار بیانیه مطبوعاتی از وزارت خارجه عربستان از سطح روابط نزدیک میان ریاض و تل آویو پرده برداشت.