آرشیو یکشنبه ۵‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۰۷
حوادث - اخبار کشور
۱۱

اعلام حالت فوق العاده در تگزاس

طوفان هاروی بخش های ساحلی خلیج مکزیک در جنوب شرق تگزاس را در هم نوردید.

بر اساس گزارش تلگراف، «هاروی» با حداکثر سرعت 130 مایل (209 کیلومتر) در ساعت، یکی از مخرب ترین طوفان هایی است که تگزاس در چند دهه گذشته شاهد آن بوده است.این در حالی است که طبق اعلام قبلی، صدها هزار نفر خانه های خود را ترک کرده و به مناطق امن رفته اند و هزاران پرواز در تگزاس لغو شده است.

طبق گزارش ها، این طوفان ممکن است 7 روز ادامه یابد و هنوز دقیقا مشخص نیست که در ادامه چه بخش هایی از ایالت تگزاس را دربرخواهد گرفت.

هنوز گزارشی از تلفات احتمالی در نخستین ساعات آغاز طوفان هاروی مخابره نشده است.به دلیل ادامه طوفان در روزهای آینده، مقام های آمریکا نگران چگونگی امدادرسانی و توزیع غذا در میان مردم و آسیب دیدگان احتمالی هستند. از سوی دیگر، شهردار هوستون تگزاس هشدار داد که شدت طوفان و میزان تخریب ها در روزهای آینده افزایش خواهد یافت.

طبق اعلام سازمان ملی هواشناسی آمریکا، میزان بارندگی در برخی مناطق تگزاس می تواند به بیش از یک متر برسد که خطر جدی سیلاب های شدید و ناگهانی را در پی خواهد داشت.

فرماندار تگزاس در 30 بخش این ایالت اعلام حالت فوق العاده کرده و رئیس جمهور آمریکا نیز با اعلام حالت فوق العاده دستور داده امکانات دولت مرکزی برای کمک به مردم بسیج شود.