آرشیو دوشنبه ۱۳‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۱۴
صفحه آخر
۱۲

صدراعظم آلمان پیشنهاد کرد: استفاده از مدل برجام برای مقابله با کره شمالی!

پس از آزمایش بمب هیدروژنی در کره شمالی، صدراعظم آلمان اعلام کرد، با الگوی برجام می توان توان اتمی پیونگ یانگ را هم محدود کرد!

صدراعظم آلمان روز گذشته و در واکنش به آزمایش قویترین بمب اتمی کره شمالی گفت «توافق هسته ای با ایران، که آلمان هم در به سرانجام رساندن آن نقش داشت، می تواند به عنوان یک الگو برای برقراری ارتباط با حکومت کیم جونگ اون، مورد استفاده قرار بگیرد.»

«آنگلا مرکل» در ادامه تاکید کرد، «دیپلماسی بهترین راه برای شکست بن بست کنونی با کره شمالی است.»

به گزارش خبرگزاری «آنا» به نقل از «بلومبرگ»، مرکل اعلام کرد که «ما اکنون باید اقدام های مشابهی را در مورد کره شمالی انجام دهیم. ما باید در زمینه خلع سلاح، کوشش های بیشتری نسبت به گذشته، انجام دهیم.»

گفتنی است، طرف غربی مذاکره با ایران در مسئله هسته ای، به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده و طبق گزارش اخیر مجلس، تحریم ها فقط روی کاغذها لغو شده اند اما در مقابل، ایران بسیار فراتر از تعهداتش، عمل کرده است. با این حال نه تنها خبری از رفع تحریم ها نشد بلکه تحریم های تازه ای نیز علیه کشورشان وضع شد.

به نظر می رسد کره شمالی به خاطر برجام هم که شده، حاضر به مذاکره با غربی ها نشود!

برجام آن قدر برای غربی ها «آورده» داشت که اکنون به فکر استفاده از این مدل برای به دام انداختن کشور دیگری افتاده اند. اینکه برجام یک «تله» بود و «آورده ای برای ایران نداشت» را برخی مقامات دولتی ایران هم بارها تایید کرده اند.