آرشیو پنجشنبه ۱۶‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۶۵۸۹
ایران زمین
۱۹

تجهیز پایانه صادراتی گل و گیاه محلات نیازمند اعتبار

سازه پایانه صادراتی گل و گیاه محلات در استان مرکزی برای تکمیل و تجهیز به 80 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش ایسنا، «علی اصغر زارعی»، معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار داشت: سازه پایانه صادراتی گل و گیاه محلات در استان مرکزی به پیشرفت فیزیکی 90 درصدی رسیده و نیازمند تجهیز است که این امر اعتباری 80 میلیارد ریالی را می طلبد.

وی ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی در راستای حمایت از تولیدات صادراتی برنامه های ویژه ای دارد که یکی از آنها توسعه کشت محصولات گلخانه ای است و تولید گل و گیاه زینتی یکی از ارقام تولیدی توسط گلخانه هاست.

زارعی با تاکید بر اینکه متقاضیان تولید محصولات صادراتی مشمول طرح های حمایتی می شوند، گفت: در این راستا آمادگی پرداخت تسهیلات بانکی و ارائه دانش فنی کار وجود دارد و یافته های علمی پژوهشکده گل و گیاه زینتی مستقر در محلات در اختیار آنان قرار می گیرد و افراد می توانند با اطمینان در این حوزه سرمایه گذاری کنند.

وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات در این راستا سقف ندارد و به مدرن ترین گلخانه ها با پیشرفته ترین تجهیزات تسهیلاتی تا 80 درصد هزینه ها با نرخ 14.5 درصد پرداخت می شود. در حال حاضر پیشرفت فیزیکی تاسیسات ساختمانی آن حدود 90 درصد است و طبق برآورد کارشناسی رسمی دادگستری تاکنون مبلغ 54 میلیارد ریال جهت ساخت و تجهیز آن هزینه شده است.