آرشیو یکشنبه ۱۹‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۶۵۹۰
سیاسی
۳

اخبار

توضیح درباره سفر هاشمی شاهرودی به عراق

دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور بیانیه ای، سفر اخیر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به عراق را غیررسمی و به منظور زیارت عتبات عالیات خواند. به گزارش ایرنا، در این بیانیه آمده است: «سفر ایشان به عراق، سفری غیررسمی است و به منظور زیارت عتبات عالیات و مرقد مطهر ائمه اطهار (سلام الله علیهم اجمعین) صورت گرفته است و آنچه برخی رسانه ها اعلام کرده اند، اساسا فاقد صحت است.»

درخواست انتخاباتی میرسلیم از وزارت کشور

سید مصطفی میرسلیم با اشاره به ضرورت اصلاح قانون انتخابات تاکید کرد: وزارت کشور بی درنگ در فکر اصلاح قانون انتخابات باشد. به گزارش ایلنا، او در توئیتر خود نوشت: وقتی در تهران بیش از 40 درصد مردم نمی توانند نماینده داشته باشند به مشارکت عمومی خدشه وارد می آید.

انتقاد علم الهدی از مداحان بی سواد

آیت الله سید احمد علم الهدی با بیان اینکه احساسی بودن برخی عزاداری ها ناشی از نظام مند نبودن این حرفه و فقدان سازماندهی منسجم در این زمینه است، اظهار کرد: در تاریخ شاهد آن هستیم که گاهی اوقات افراد بی سواد و بی محتوا صرفا به علت استعداد در آوازخوانی، در مجالس عزاداری فعالیت داشته اند که این وضعیت ناشی از ضعف تشکیلات مذهبی است. به گزارش فارس، امام جمعه مشهد در دیدار اعضای کانون مداحان و بسیج مداحان مشهد مقدس ادامه داد: برخی جریان ها که وابسته به خارج هستند با سبک های غلط عزاداری، اساس عزاداری امام حسین(ع) را زیر سوال می برند.