آرشیو سه‌شنبه ۲۸‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۴۹۲۶
ایران
۱۵

قطار محلی سمنان - مشهد راه اندازی می شود

نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس به مطالبه مردم حوزه انتخابیه درخصوص قطارمحلی سمنان مشهد و وعده مسئولان راه آهن اشاره کرد و گفت: راه اندازی این خط یکی از خواسته های بحق مردم است و حدود 300 هزار نفر از مردم سه شهرستان سمنان، مهدیشهر و سرخه از این قطار و امکانات این ایستگاه استفاده می کنند.

به گزارش ایسنا، احمد همتی در نشست بررسی مشکلات راه آهن سمنان گفت: طبق نامه ارسالی مدیرکل راه آهن شمال شرق، این قطار باید در تاریخ 10 مهر راه اندازی شود.

وی در ادامه به راه اندازی پله برقی ایستگاه راه آهن سمنان تاکید کرد و افزود: با توجه به وارد شدن پله های برقی برای ایستگاه سمنان، امیدواریم طبق قولی که توسط مدیرکل راه آهن شمال شرق داده شده این پروژه نیز در دهه فجر، راه اندازی و افتتاح شود.

نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه یادآور شد: پیگیر قطار حومه ای گرمسار به سمنان هم هستیم و طبق اظهارنظر وزیر راه و شهرسازی قطار حومه ای تا سمنان گسترش پیدا خواهد کرد.

فرماندار سمنان نیز در این نشست به برخی پروژه ها و نیازمندی های ایستگاه راه آهن سمنان اشاره کرد و گفت: شهر سمنان نیاز ویژه به راه آهن دارد و قطار محلی حداقل انتظار مردم است.

سیدعباس دانایی به هم افزایی بیشتر در این خصوص تاکید کرد و گفت: ارتقای قطار محلی، ارتقای ایستگاه راه آهن، سهمیه از قطار های دیگر، محوطه سازی، پله برقی و ایستگاه شهرک صنعتی از خواسته های ماست.

فرشاد زادخور، مدیرکل راه آهن شمال شرق نیز در این نشست تصریح کرد: به دنبال سرویس ریلی برای مسیر سمنان تهران به صورت شش تخته و کوپه ای هستیم.