آرشیو دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۳۱
ورزشی
۹

نایب رئیس فدراسیون کشتی اعلام کرد: تلاش می کنیم مشکل اساسنامه را مرتفع کنیم

نایب رئیس فدراسیون کشتی گفت: با تمام توان تلاش می کنیم، مشکل اساسنامه فدراسیون را برطرف کنیم.

حمید بنی تمیم با توجه به مخالفت اتحادیه جهانی کشتی با اصلاح اساسنامه ارسالی فدراسیون کشتی ایران اظهار داشت: در مورد مشکلات اساسنامه با مسئولان وزارت ورزش مذاکره کرده ایم تا راه حل مناسبی برای اعلام پاسخ به اتحادیه جهانی پیدا کنیم. وی خاطرنشان کرد: قطعا در جهت مصالح ملی کشتی کشور در جهان، و طبق قانون باید سعی کنیم، با تدبیر، ایرادات اتحادیه جهانی کشتی را برطرف نماییم، تا کشتی بدون مشکل برنامه های خود را دنبال کند. کار دشوار و پیچیده ای است اما به یاری خدا راهی برای حل این مسئله خواهیم یافت. اتحادیه جهانی کشتی به تازگی برای چندمین بار به دلیل آنچه دخالت وزارت ورزش در امور فدراسیون کشتی ایران خوانده از اساسنامه اصلاحی این فدراسیون ایراد گرفته است.

نمی توان اساسنامه جدید ارسال کرد

در همین خصوص وثوق احمدی عضو کمیته حقوقی اتحادیه جهانی کشتی هم به خبرگزاری فارس گفت: اساسنامه فدراسیون کشتی آخرین بار چند ماه قبل تغییر پیدا کرد و داورزنی به عنوان نماینده وزارت ورزش در آن جلسه حضور داشت و آن را امضا کرد و این اساسنامه برای اتحادیه جهانی کشتی ارسال شد که از یکی از این بندها (بند 5) ایراد گرفته شد.

وی ادامه داد: پس اصلاح باید بر اساس همین اساسنامه صورت بگیرد که ما این موضوع را پیش بینی کرده ایم که با برگزاری مجمع فوق العاده تغییرات لازم را بر اساس ایراد اتحادیه جهانی اعمال خواهیم کرد. بنابراین نمی توانیم اساسنامه دیگری را ارسال کنیم چون اساسنامه قبلی ترجمه، تایید و ارسال شده است و تغییرات مورد نظر اتحادیه جهانی باید بر اساس آخرین اساسنامه ارسال شده صورت گیرد.

عضو کمیته حقوقی اتحادیه جهانی کشتی تصریح کرد: این موضوع باید در مجمع عمومی و فوق العاده فدراسیون کشتی مورد بررسی قرار گرفته و اصلاحات انجام شود و نمی توانیم اساسنامه جدیدی را به آنها ارسال کنیم.