آرشیو شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۱۱
ایران زمین
۱۹

کوتاه از ایران

رشد 300 درصدی شرکت های دانش بنیان در دانشگاه اصفهان

واحدهای فناوری و شرکت های دانش بنیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه اصفهان در 4 سال اخیر رشد 300درصدی داشته است. «امیر رحیمی»، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان درگفت و گو با ایرنا اظهار داشت: هم اینک 31 واحد فناور و شرکت دانش بنیان در زمینه های فنی و مهندسی و علوم انسانی در مرکز رشد فناوری و کارآفرینی دانشگاه اصفهان فعال هستند که این تعداد نسبت به سال 92، 4 برابر شده است. مرکز رشد به منظور حمایت از کارآفرینان تحصیلکرده تاسیس می شود و با ارائه امکانات و تسهیلات عمومی، زمینه پا گرفتن شرکت های جدید دانش بنیان را فراهم می کند. وی با بیان اینکه متقاضیان بسیاری خواهان استقرار در مرکز رشد فناوری این دانشگاه هستند، تصریح کرد: به دلیل کمبود فضای فیزیکی، قادر به پذیرش بسیاری از آنها نیستیم.

قلیان در قم ممنوع شد

قم - خبرنگار «ایران»/ استفاده از دخانیات و قلیان در قهوه خانه و سفره خانه ها، رستوران ها و کافی شاپ ها، هتل ها و مسافرخانه ها، بوستان ها و پارک ها و همه اماکن عمومی دیگر در استان قم ممنوع شد. «مهدی کاهه» دادستان عمومی و انقلاب قم افزود: به استناد ماده 7 قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات مصوب سال 85 و بند 8 ماده یک آیین نامه اجرای قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات مصوب سال 86 که اماکن عمومی را تعریف کرده، هر نوع تبلیغ، تشویق مستقیم یا غیرمستقیم یا تحریک افراد به استعمال دخانیات اکیدا ممنوع است. وی با اشاره به ضررهای بی شمار مصرف دخانیات بویژه قلیان، گفت: برای هشدار و اطلاع هرچه بیشتر مردم در چند روز آینده در تمامی پارک ها، بوستان ها و فضاهای عمومی مختلف سطح شهر تابلوهای هشداردهنده ای مبنی بر ممنوعیت استعمال قلیان در معرض دید عموم نصب خواهد شد.

حذف کپسول گاز کلر از تاسیسات آب شیرین کن روستایی هرمزگان

گروه ایران زمین/ کپسول های یک تنی گاز کلر از مجتمع های آب شیرین کن روستایی هرمزگان حذف شد. «احمد شاکری» معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان با اشاره به اینکه دستگاه الکترولیز نمک طعام جایگزین این کپسول ها شد، افزود: با نصب دستگاه های جدید علاوه بر ایمنی بالا، 50 درصد در هزینه ها صرفه جویی شده است. دستگاه الکترولیز اکنون در روستای «روانگ» سیریک در این استان نصب شده است.