آرشیو شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶، شماره ۳۹۲۲
ورزش
۱۵
نگاه

برای جام جهانی منطقی باشیم

رسول کربکندی ( پیشکسوت فوتبال ایران)

1- توگو قطعا حریف قدرتمندی برای تیم ملی ایران نبود. ما تا الان خیلی نتوانستیم حریف های سطح بالایی برای تیم ملی پیدا کنیم. ولی همین بازی توانست برای مرور کارهای تکنیکی ما مفید باشد. ضمن اینکه محکی باشد برای بازیکنانی که کمتر فرصت بازی کردن در تیم را داشتند. در مجموع می شود به این بازی نگاه مثبتی داشت. ولی در حقیقت ما برای جام جهانی نیاز به بازی های سخت تر و قوی تری داریم: مثل بازی هفته آینده مان با روسیه. روس ها یک فوتبال ماشینی و منظم دارند و حریف بسیار خوبی برای تیم ملی ایران محسوب می شوند. امیدوارم تا قبل از شروع جام جهانی بتوانیم با تیم های سطح بالای دیگری بازی کنیم تا تن بازیکنان مان به تن بازیکن های بزرگ بخورد. ما باید با تیم های مختلف و سبک های مختلف بازی کنیم که در قرعه کشی جام جهانی با هر تیمی که هم گروه شدیم شناخت بیشتری نسبت به آنها داشته باشیم.

2- دروازه بان یکی از نقاط حساس تیم ما است. این بازی فرصت خوبی بود که ما بتوانیم دروازه بان دیگری را هم ببینیم. با توجه به بازی های بد بیرانوند در این مدت اخیر چه در پرسپولیس و چه در تیم ملی، ما باید به دروازه بان هایی که کمتر استفاده شدند، فرصت بازی بدهیم. به نظرم باید به رشید مظاهری هم میدان داده شود تا محک بخورد.

3- مردم را نباید صاحب توقع کنیم چون قرعه در جام جهانی خیلی موثر است و حالا ما نباید اذهان مردم را امیدوار کنیم تا تیم ملی از مرحله گروهی بالا برود. به نظرم باید منطقی با مسائل برخورد کنیم و بدانیم جام جهانی جای کوچکی نیست. امیدوارم در قرعه با تیم هایی هم گروه شویم که بشود مقابل شان نتیجه گرفت.