آرشیو یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۱۲
فن آوری
۸
آن سوی مرز

افزایش 16 درصدی فروش روبات های صنعتی

فدراسیون جهانی روباتیک از افزایش 16درصدی فروش روبات های صنعتی در سال گذشته میلادی خبر داد و افزود: انتظار می رود این روند تا پایان سال 2017 بیشتر شود. به گزارش ایرنا، ارزش بازار جهانی روبات های صنعتی به 13 میلیارد و 100 میلیون دلار با حدود 18 درصد افزایش رسیده که با احتساب نرم افزارها، لوازم جانبی و مهندسی سیستم این بازار 40میلیارد دلار ارزش دارد. بر پایه این خبر شرکت های تولید محصولات الکترونیکی در سال 2016 به اندازه صنایع خودروسازی روبات های صنعتی خریداری کرده اند، هرچند صنایع خودروسازی دهه 70 کار با روبات ها را همزمان با کوچک شدن، ارزان شدن و افزایش دقت آنها آغاز کردند. فدراسیون جهانی روباتیک اعلام کرد که انتظار دارد بکارگیری روبات ها درسطح جهان طی سال جاری دست کم 18درصد افزایش یابد و بین سال های 2018 تا 2020 نیز نصب روبات های جدید هر سال به طور متوسط 15 درصد بیشتر شود. بخش اینترنت اشیا نیز از محرک های افزایش تقاضا در آینده است که کارخانه های واقعی را به واقعیت مجازی متصل می کنند؛ در این زمینه همچنین می توان به روبات های همکاری همراه با هوش مصنوعی اشاره کرد که می توانند کنار انسان ها کار کنند و یاد بگیرند.

تایم رایلی مدیر شرکت راهبردهای روبوتیکRobotech می گوید: افزایش سیستم های هوشمندی که روبات ها را کنترل می کنند زمینه مناسبی برای سرمایه گذاری فراهم آورده است.وی افزود: افزایش طیف صنایع درخواست کننده فناوری های روباتیک و اتومات موجب افزایش رشد استفاده از روبات ها می شود.

براساس این گزارش، چین بزرگ ترین بازار روبات ها در جهان است که حدود 30درصد سهم فروش جهان را در اختیار دارد و شاهد افزایش 27 درصدی فروش بوده است. کره جنوبی نیز به عنوان دومین بازار بزرگ شاهد افزایش فروش 8درصدی با خرید دو هزار و 145 واحد روبات در ازای هر 10 هزار کارگر در صنایع تولیدی بوده است و تراکم روبات ها از سال 2009 دوبرابر شده که بالاترین نرخ در جهان را نشان می دهد. فدراسیون جهانی روباتیک افزوده است: پروژه های عظیم با هدف تولید باتری برای خودروهای هیبرید (دونیرو) می تواند دلیل این افزایش تراکم روبات ها باشد.