آرشیو دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۱۳
زندگی: سلامت
۱۶
الو دکتر 88757758

نقش «آر-اف» در جوان سازی

دکتر سعید زحمتکش مقدم (مشاور پوست، مو و زیبایی)

زنی 45 ساله هستم و به تازگی عمل لیپوماتیک انجام داده ام. از آنجا که بعد از عمل، پوستم دچار افتادگی شده، پزشک معالجم توصیه کرده است چند جلسه باید «آر – اف» انجام دهم. می خواستم بپرسم کارآیی این تکنولوژی چیست و واقعا تاثیری در کشیده شدن پوست دارد؟ آیا انجام «آر - اف» ضرورت دارد؟ چند جلسه باید انجام داد؟

امروزه یکی از روش هایی که برای جوان سازی پوست بدن و کشیده شدن پوست، بخصوص بعد از عمل لیپوماتیک استفاده می شود، «RF»(Radiofrequency waves) است. در روش آر- اف از انرژی رادیوفرکانسی برای صاف کردن و سفت کردن پوست استفاده می شود. این روش کاملا بدون درد است و شما فقط گرمای ناچیزی را احساس می کنید.

نتایج استفاده از روش آر- اف از همان جلسات اول قابل مشاهده است. از این تکنولوژی در مناطقی مانند صورت، گردن، بازو، شکم و باسن استفاده می شود نتیجه کار را به مرور زمان مشاهده می کنید و تعداد جلسات مورد نیاز بستگی به میزان افتادگی و پیری پوست شما دارد ولی حداقل 8 تا 10 جلسه باید انجام دهید.

البته تغذیه مناسب، مصرف ویتامین های مورد نیاز و قرص ها و داروهای کلاژن ساز نیز براساس توصیه پزشک معالجتان می تواند شما را زودتر به نتیجه دلخواه برساند. خوب است بدانید انجام ورزش های شکمی هم می تواند تاثیر آر - اف را چندین برابر کند البته افرادی که در نواحی دیگر بدن خود از این روش استفاده می کنند ورزش های خاص آن مناطق را باید انجام دهند.