آرشیو یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۹۹۲
حوادث
۱۳

نیاز 17 میلیونی جوان محکوم به قصاص برای رهایی از مرگ

جوان 34ساله ای که از 16سالگی در زندان به سر می برد و محکوم به قصاص است، برای تامین مبلغ مورد رضایت اولیای دم، فقط 17 میلیون تومان کم دارد تا از چوبه دار رهایی یابد.

متولد سال 62 است و درست در سن 16سالگی که مملو از غرور و تعصب ایام نوجوانی است، به هواخواهی از خواهرش که همیشه مورد ضرب وشتم دامادشان قرار می گرفت، بلند می شود. او که مانند هر برادری، خواهرش را دوست داشته و نمی خواسته دست وپا و چشم کبود خواهر را ببیند، تنها راه چاره را که از قضا راه غلط و نادرستی هم بوده، درگیرشدن با دامادشان می بیند؛ راهی که منتهی به قتل شوهر خواهرش می شود. نهایتا پس از شکایت اولیای دم دامادشان، به اتهام قتل عمد، محکوم به قصاص می شود و اکنون بیشتر از 17 سال است که در زندان به سر می برد. اولیای دم برای رضایت و گذشت از قصاص، پرداخت 500 میلیون تومان به همراه تمام زمین های روستایی خانواده پسر را شرط می کنند؛ شرطی که تامین آن برای خانواده نوجوان که توانایی مالی چندانی ندارد، کاری بسیار سخت و دشوار و حتی نشدنی است. تمام زمین ها را به خانواده مقتول می بخشند اما همچنان در تامین مبلغ وامانده اند.

وقتی انجمن های خیریه از این موضوع باخبر می شوند، پا پیش می گذارند و نهایتا با کمک جمعیت امام علی(ع)، انجمن حمایت از خانواده زندانیان و برخی نیکوکاران دیگر، 383 میلیون تومان از 500 میلیون تومان جمع می شود. خانواده نوجوان به اولیای دم اعلام می کنند که توانایی تامین 500 میلیون تومان را ندارند و می توانند 400 میلیون تومان تهیه کنند که اولیای دم به دریافت 400 میلیون رضایت می دهند. آخرین مهلتی که اولیای دم مقتول برای تامین مبلغ شرط کرده بودند، پایان ماه محرم بوده و حالا قرار است اگر تا روز چهارشنبه هفته جاری یعنی درست چهار روز دیگر، 17 میلیون باقی مانده تا 400 میلیون، تامین نشود، حکم قصاص این جوان اجرا شود. به گزارش تسنیم خیرین و نیکوکارانی که قصد کمک به این نوجوان را دارند با انجمن حمایت از خانواده زندانیان تماس بگیرند.