آرشیو دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۵۳
شهرستان ها
۷

تبدیل بخشی از بیابان های دامغان به کانون های بادی

دامغان- خبرنگار کیهان: احمد علی بهاور گفت شهرستان دامغان از اقلیم های متعددی برخوردار است و باید برای حفظ و احیای این عرصه های ملی گام های منسجمی برداشته شود.

وی اظهارداشت: در سال گذشته بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون تومان به منظور افزایش پوشش گیاهی در عرصه های طبیعی دامغان و جلوگیری از فرسایش بادی اعتبار مصوب شد که تنها پنج درصد آن تخصیص یافت.

وی با بیان این که اجرای طرح های آب خیزداری و جلوگیری از فرسایش بادی بدون تخصیص اعتبار لازم میسر نیست، گفت: بخش قابل توجهی از مناطق بیابانی دامغان به کانون های بادی تبدیل شدند که با وزش تندبادها در یک دوره زمانی کوتاه می تواند کشاورزی این شهرستان را نابود کند.

رئیس اداره مناطق طبیعی و آب خیزداری شهرستان دامغان گفت: استان سمنان هفتمین وسعت سرزمینی را در بین سایر استان های کشور دارد و نمی توان با توجه به میزان جمعیت منطقه اعتبارهای زیرساختی مصوب کرد.

بهاور تصریح کرد: اکنون به ازای هر 135 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی این شهرستان فقط یک نیروی حفاظتی فعال است و درصورت استخدام 30 صنفر بخش قابل توجهی از مشکلات کمبود نیروی انسانی در این عرصه های ملی برطرف می شود.