آرشیو شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶، شماره ۴۹۶۸
حوادث
۱۹

مرد آتش افروز و همدستانش در یک قدمی محاکمه

مرد آتش افروز و دو همدستش که در جریان انتقامگیری خانه ای را آتش زده و باعث مرگ دو مرد شده بودند، بزودی محاکمه خواهند شد.

به گزارش جام جم، حسین متهم است در جریان انتقامگیری از مردی بامداد 4 خرداد امسال خانه دو طبقه ای در محله سبلان را که پاتوق او بوده آتش زده و سبب مرگ دو مرد شده است. در جریان تحقیقات حسین و برادرش بازداشت شدند که معلوم شد حسین مقصر اصلی جنایت است. بنابراین برادر او بی گناه شناخته و آزاد شد. متهم پرونده مدعی بود، دو نفر از دوستانش به نام های مسعود و هادی در این آتش سوزی مرگبار همدستش بودند که آنها نیز بازداشت شدند و همدستی با او را انکار کردند. متهمان روانه زندان و با گذشت شش ماه از این جنایت، چند روز پیش برای آخرین دفاع به داسرا منتقل شدند.

حسین که اتهامش مباشرت در دو فقره قتل عمدی بود در آخرین جلسه بازپرسی گفت: من از برادر یکی از مقتولان کینه به دل داشتم. او با قمه زخمی ام کرده بود. همراه دوستانم به آن خانه رفتم تا موتورش را آتش بزنم و از او انتقام بگیرم. دوستانم شیشه، فتیله، بنزین و پارچه آوردند و من از آن یک کوکتل مولوتف درست کرده و به داخل حیاط انداختم. ساختمان آتش گرفت و فرار کردیم. فکر نمی کردم افرادی آنجا باشند و باعث مرگ دو نفر شوم. دوستانم برای اجرای این نقشه آتش سوزی به من کمک کردند. اما دو متهم دیگر که اتهاماتشان معاونت در دو فقره قتل عمد است گفتند، از ماجرای این انتقام گیری مرگبار خبر نداشتند و به متهم اصلی پرونده برای اجرای نقشه اش کمک نکرده اند و او دروغ می گوید.

پس از آخرین دفاعیات این سه نفر در دادسرا، پرونده آنها با صدور جلب به دادرسی بزودی به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال می شود تا آنها محاکمه شوند.