آرشیو شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶، شماره ۴۹۶۸
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰

ورود بی سر و صدای ریاعی به اردوی تیم ملی بسکتبال

فهرست اولیه اردوی تیم ملی بسکتبال با دعوت از 23 بازیکن اعلام شد، اما فدراسیون بسکتبال یک روز بعد با اضافه کردن یک بازیکن، فهرست اردوی تیم ملی را به 24 نفر تغییر داد.

عصر سه شنبه فهرست 23 نفره اردونشینان تیم ملی بسکتبال درحالی روی سایت های خبری قرار گرفت که در آن نامی از کیوان ریاعی دیده نمی شد. فدراسیون بسکتبال، فهرست دعوت شدگان را بدون بازیکن سلماسی اعلام کرد و در ابتدای خبر هم از سوی روابط عمومی فدراسیون، تعداد 23 نفر آمده بود. درحالی که خبر به صورت اولیه در رسانه ها منعکس شد، اما روز بعد نام کیوان ریاعی به فهرست اردوی تیم ملی اضافه شد و با این که کیوان ریاعی، بازیکن مهرام خارج از دسته بندی باشگاهی نفرات، نامش در ردیف 24 آمده اما سایت فدراسیون بسکتبال تا امروز در متن خبر دعوت شدگان به اردوی تیم ملی، عدد 23 نفر دعوت شده را به 24 نفر تغییر نداده است.

کیوان ریاعی همان بازیکنی است که در آستانه سفر تیم ملی بسکتبال به آسیا کاپ به عنوان نفر سیزدهم از تیم خط خورد، اما چگونه می شود یک بازیکن در عرض دو ماه حتی در فهرست 23 نفره هم جای نمی گیرد؟

سنتر 212 سانتی متری و 23 ساله بسکتبال ایران در مسابقه های اخیر با مهرام عملکرد قابل دفاعی دارد و در بازی مهرام با دانشگاه آزاد با 13 امتیاز و شش ریباند، یکی از موثرترین بازیکنان تیمش بود.

با این شرایط دعوت نکردن و بعد قرار ندادن نام کیوان ریاعی در فهرست اولیه اردوی تیم ملی را می توان نوعی سهل انگاری از سوی فدراسیون قلمداد کرد.

سهل انگاری به واسطه پیشینه ای که فدراسیون بسکتبال درخصوص فراموش کردن یا تهیه شتابزده فهرست دعوت شدگان و انتشار آن دارد. این ماجراها پیش از این نیز تکرار شده بود به طور مثال اضافه کردن نام اصغر کاردوست به فهرست تیم ملی در اردوی آمادگی رقابت های غرب آسیا (دی 1395). خوب است فدراسیون نشینان قبل از انتشار اسامی فکرهای خود را روی هم بگذارند تا بازیکنی که در مرحله قبلی تا پای انتخاب در تیم ملی پیش رفت این بار از فهرست 23 نفره دعوت شدگان به اردو بیرون نماند.