آرشیو یکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۸۳
ورزشی
۹

ارجاع پرونده کریمی به کمیته اخلاق اتحادیه جهانی و واکنش فدراسیون کشتی

فدراسیون کشتی در مورد ارجاع پرونده علیرضا کریمی و کادر فنی تیم ملی امید به کمیته اخلاق و امور انضباطی اتحادیه جهانی کشتی اطلاعیه ای صادر کرد.

جمعه شب و همزمان با برگزاری مراسم قرعه کشی جام جهانی فوتبال، خبرهایی درخصوص رسیدگی به پرونده علیرضا کریمی در کمیته حقوقی و اخلاق اتحادیه جهانی کشتی منتشر شد. باخت تعمدی علیرضا کریمی در رقابت های قهرمانی امیدهای جهان در لهستان برابر حریف روس، برای عدم رویارویی با حریفی از رژیم اشغالگر قدس، نخستین و آخرین مورد از این اتفاقات در عرصه کشتی نیست، اما این اتفاق در محافل و مراجع رسمی بین المللی، منتشر و رسانه ای شد. این موضوع تا جایی پیش رفت که اتحادیه جهانی کشتی با جدیت از کمیته های حقوقی و انضباطی خود خواستار رسیدگی به این پرونده شد.

به نظر می رسد در ارجاع پرونده علیرضا کریمی به کمیته اخلاق و امور انضباطی اتحادیه جهانی کشتی، فدراسیون کشتی روسیه و برخی عناصر داخلی نیز حضور پررنگی داشتند. با این حال فدراسیون کشتی در تلاش است با استفاده از ازتباطات خود شرایط را به گونه ای فراهم آورد که محرومیت یا جریمه شامل حال کشتی ایران نشود.

در همین راستا روز گذشته فدراسیون کشتی با ارسال اطلاعیه ای یادآور شد: «این فدراسیون با تمام توان و با استفاده از ابزار های فنی و مدیریتی موجود از حقوق کشتی گیر، کادرفنی و کشتی ایران در کمیته مربوطه دفاع خواهد کرد.

همچنین موضوع مذکور به وزارت ورزش و جوانان و سایر سازمان های مسئول اعلام خواهد شد تا درخصوص مواضع فدراسیون ایران در قبال مسائل خارج از امور فنی، اعلام نظر کنند.»