آرشیو یکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۸۳
ورزشی
۹

تفاوت های قرعه تیم ملی والیبال و فوتبال!

برخلاف قرعه تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی که دشوار بوده، تیم ملی والیبال در آسان ترین گروه قهرمانی جهان قرار گرفت.

پنجشنبه شب قرعه کشی نوزدهمین دوره مسابقه های والیبال قهرمانی جهان در فلورانس ایتالیا برگزار شد و 24 تیم راه یافته به این رقابت ها حریفان خود را شناختند. پس از انجام قرعه کشی در چند روز گذشته کارشناسان و سایت های مختلف جهان در زمینه والیبال به بررسی گروه ها پرداختند که با توجه به جایگاه تیم ها در رنکینگ فدراسیون جهانی والیبال، گروه B را می توان گروه دشوار یا مرگ نامید. در گروه دوم تیم های برزیل، کانادا، فرانسه، مصر، چین و هلند رقابت

می کنند.

یکی دیگر از گروه هایی که بسیار نظرها را به خود جلب کرده است گروه D است که تیم ملی ایران نیز در آن قرار دارد. گروه D هرچند ساده ترین گروه به نظر می آید اما بازی های تیم ها می تواند بسیار جذاب باشد.

بلغارستان که میزبان این گروه نیز است همواره در قهرمانی جهان تیم خوبی بوده و با توجه به سود جستن از حضور تماشاگرانش می تواند از شانس های اصلی صعود باشد. بلغارها در لیگ جهانی 2017 جایگاه بهتری از ایران را نصیب خود کردند اما قوی ترین تیم گروه بدون شک لهستان است. لهستان در سال 2014 و در خانه خود سه بر یک برزیل را در فینال شکست داد و قهرمان جهان شد.

در این گروه علاوه بر ایران، فنلاند، کوبا و پورتوریکو هم حضور دارند. این سه تیم نمی توانند حریفانی باشند که ایران را شکست دهند و حتی کوبا هم در سال های اخیر آن تیم قدرتمند گذشته نبوده است.

تیم ملی والیبال در شرایطی چنین گروه خوبی نصیبش شده که این روزها دشواری قرعه تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی فوتبال سوژه رسانه ها و شبکه های اجتماعی شده است.