آرشیو پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۹۹
سینما
۱۲
سینمای جهان

مل گیبسن، تهیه کننده فیلم بروس ویلیس

اکشن جنگی بمباران با بازی بروس ویلیس جلوی دوربین می رود. داستان فیلم در دوران جنگ جهانی دوم اتفاق می افتد و نگاهی تازه به بعضی جنبه های ناشناخته این دوران دارد. در بمباران، ویلیس در نقش جک جانسن ظاهر می شود.

این خلبان کارکشته نیروی هوایی، با جنگنده نظامی خود خدمات زیادی به نیروهای متفقین کرد. در عین حال، او آموزش نظامی گروهی از افراد ارتش چین را به عهده گرفت. این افراد آموزش داده شدند تا به مقابله با نیروهای متجاوز ژاپنی و نیروی هوایی آن بپردازند. به دلیل اهمیت حضور چینی ها در داستان فیلم، احتمال زیادی وجود دارد که صنعت سینمای این کشور در تولید بمباران مشارکت کند. بجز آدرین برودی، دو بازیگر سرشناس سینمای چین وی فان و سیمون یام هم نقش های مهمی در این اکشن ماجراجویانه دارند. شرکت مستقل فیلمسازی سیگنیچر اینترتینمنت تهیه کننده بمباران است.

به نوشته هالیوود ریپورتر، مل گیبسن، بازیگر سرشناس سینما هم یکی از تهیه کنندگان بمباران است، اما او جلوی دوربین این فیلم بازی نخواهد کرد. گفته می شود پیشنهاد بازی بروس ویلیس در نقش خلبان جک جانسن را او به شرکت سیگنیچر داده است. ابتدا قرار بود خود او این نقش را بازی کند، اما به دلایلی که مشخص نیست، گیبسن ترجیح داد، فقط سرمایه گذار بمباران باشد. بروس ویلیس در دهه 80 میلادی با بازی در مجموعه اکشن دلهره آور جان سخت به صورت چهره ای مطرح درآمد. او در سالیان اخیر بیشتر بازیگر فیلم های کمدی اکشن کم خرجی بوده که فروش خوبی در جدول گیشه نمایش سینماهای جهان داشته اند. ویلیس بازی در نقش جک جانسن را فرصت تازه ای برای نمایش هنر بازیگری خود می داند.

به گفته منتقدان سینمایی، او تا به حال در نقش کاراکتری با این مشخصات ظاهر نشده و بمباران، کار تازه ای در کارنامه هنری او به حساب می آید.