آرشیو سه‌شنبه ۵ دی ۱۳۹۶، شماره ۴۲۲۵
فرهنگ و هنر
۳۲

چهره ها

جشن 67 سالگی یدالله کابلی خوانساری در «تولد ماه»

ویژه برنامه «تولد ماه» با جشن 67 سالگی یدالله کابلی خوانساری امروز با حضور جمعی از هنرمندان و علاقه مندان در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار می شود.

یدالله کابلی خوانساری متولد 1329 هجری شمسی در خوانسار، هنرمند خوشنویس و شکسته نویس و عضو عالی انجمن خوشنویسان ایران و دارای گواهینامه درجه یک هنری است. از ابتکارات کابلی خوانساری ترکیب اقلام مختلف از غبار تا جلی و شش دانگ در یک صفحه است؛ به طوری که هر قطعه ای فرم و فضا و ترکیب خاص خود را پیدا می کند. این در حالی است که شکسته نویسان پیش از او در ترکیب بندی از اقلام ریز و غالبا از یک قلم استفاده می کردند. کابلی در زمره خوش نویسانی است که بدعت ها در خوش نویسی را در حدود متعارف قابل قبول می دانند. از او نمایشگاه های متعدد انفرادی و گروهی در ایران و بسیاری از کشورهای دیگر برگزار شده است. علاقه مندان برای حضور در بیست و هشتمین تولد ماه می توانند ساعت 17 به موزه هنرهای دینی امام علی (ع) واقع در خیابان ولی عصر، بالاتر از میرداماد، بلوار اسفندیار، شماره 35 مراجعه کنند.

بزرگداشت غلامحسین ابراهیمی دینانی

مراسم بزرگداشت دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار می شود.

مراسم بزرگداشت «غلامحسین ابراهیمی دینانی»، چهره ماندگار فلسفه که بیش از نیم قرن مجدانه و مستمر در عرصه علم و فرهنگ و اعتلای ایران اسلامی کوشیده است، با حضور علما، استادان، فرهیختگان و دوستداران علم و دانش برگزار می شود. این مراسم امروز سه شنبه 5 دی ماه از ساعت 17 تا 19 در تالار اجتماعات شهید مطهری انجمن واقع در خیابان ولی عصر(عج)، پل امیر بهادر، خیابان سرلشکر علی اکبر بشیری، شماره 71 برگزار می شود.