آرشیو دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶، شماره ۴۲۳۰
بازار دیجیتال
۲۶

نورسیده

شیائومی هم اسپیکر هوشمند معرفی کرد

ایسنا: شرکت چینی شیائومی نیز با رونمایی از اسپیکر هوشمند جدید خود، رسما پیوستن خود به جمع تولیدکنندگان این گجت خانگی را اعلام کرد. به گزارش «ایسنا» به نقل از وب سایت جی اس ام آرنا، در سال های اخیر به ویژه سال جاری میلادی گجت های هوشمند خانگی همچون اسپیکرهای هوشمند بازار پر تب و تابی را به خود اختصاص داده اند. غول های عظیم تکنولوژی همچون آمازون و گوگل با معرفی نسخه های مختلف و جدیدی از این محصولات قصد داشتند بازار اسپیکرهای هوشمند را همچنان در اختیار خود بگیرند.

اما حالا گزارش های منتشر شده حاکی است که برند چینی شیائومی نیز به جمع تولیدکنندگان و سازندگان اسپیکرهای هوشمند پیوسته است و همان طور که در صنعت تولید ساعت و دستبندهای هوشمند با ارائه کیفیت مطلوب و قیمت مناسب بسیاری از رقبای خود را کنار زد، در حال حاضر می خواهد در تولید و فروش این اسپیکرهای هوشمند نیز با آنها به رقابت تنگاتنگی بپردازد. اسپیکر هوشمند شیائومی Yeelight نام دارد و به دستیار صوتی هوشمند آمازون یعنی الکسا مجهز است. Yeelight در قسمت بالایی خود از دکمه های کنترل صدا و یک LED آبی رنگ بهره می برد. از دیگر ویژگی های این اسپیکر می توان به پردازنده چهارهسته ای Cortex-A53، 256 مگابایت رم، وای فای دوبانده 4 و 5 گیگاهرتزی و قابلیت اتصال از طریق بلوتوث آن اشاره کرد.

این اسپیکر هوشمند دارای 256 مگابایت حافظه داخلی و یک میکروفن با قابلیت دریافت 360 درجه صدا تا برد پنج متر نیز است. Yeelight همچنین از فناوری سیستم هوش مصنوعی دوگانه ای بهره مند است که به این وسیله می تواند با دیگر محصولات شیائومی ارتباط برقرار کند. به نظر می رسد به طور کلی شیائومی در طراحی اسپیکرهای هوشمند خود، از همتای آمازونی آن یعنی اسپیکر اکو دات که از پرفروش ترین های تکنولوژی در سال 2017 شناخته شده، الهامات فراوانی گرفته است. طبق اعلام خود این شرکت، فروش این محصول از تاریخ 31 ژانویه و با قیمت 30 دلار آغاز خواهد شد.

ساخت کلاه ایمنی با قابلیت خوانش مغز

مهر: یک شرکت خودروسازی کلاه ایمنی با قابلیت خوانش مغز ساخته تا با بررسی امواج مغز کیفیت تمرکز رانندگان را بهبود دهد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، یک کلاه ایمنی با قابلیت خوانش مغز می تواند تمرکز رانندگان را بهبود دهد و ایمنی بیشتری برای آنها فراهم کند. در همین راستا شرکت فورد کلاه ایمنی ساخته که امواج مغز، انرژی مغزی و سطح تمرکز را بررسی و در مقاطع مختلف رانندگی در جاده کنترل می کند.

آنها یک کلاه ایمنی حاوی هدست الکترون سفالوگرافی ساختند. این هدست فعالیت های مغز را می خواند و با استفاده از هدست مذکور می توان فعالیت مغز و انرژی آن را ردیابی کرد. این سیستم برای مطالعه رانندگان معمولی استفاده شد تا راهکارهایی برای بهبود تمرکز رانندگان در نظر گرفته شود. همچنین این کلاه نشان می دهد رانندگان حرفه ای چطور هنگام رانندگی با سرعت زیاد تمرکز خود را حفظ می کنند. نتایج اولیه نشان می دهد تکنیک های رانندگان حرفه ای (مانند تنفس عمیق و تصویرسازی بصری) عملکرد مغز را تحت تاثیر قرار می دهد. محققان معتقدند با بکارگیری یک تکنیک مشابه برای رانندگان معمولی، می توان عملکرد آنها را بهبود بخشید. این شرکت برای ساخت این کلاه ایمنی با محققان کالج کینگز لندن و شرکت فناوری UNIT9 همکاری کرده است.

اطلاعات پردازنده های تازه اسنپ دراگون لو رفت

فارس: اطلاعات مربوط به پردازنده های جدید اسنپ دراگون شامل پردازنده های 670، 640 و 460 در فضای مجازی منتشر شده است. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اسین ایج، آخرین پردازنده کوالکوم که در مورد آن اطلاعاتی به طور رسمی در ابتدای ماه جاری میلادی منتشر شده بود Snapdragon 845 نام دارد و در گوشی های پیشرفته مورد استفاده قرار می گیرد. تراشه 670 این شرکت که جایگزینی برای SD 660 محسوب می شود، یک تراشه متوسط است که با استفاده از فناوری 10 نانومتری تولید شده است.

طراحی هشت هسته ای شامل چهار هسته Kryo 360 و چهار هسته Kryo 385 با سرعت های 2 و 1/6 گیگاهرتز از جمله ویژگی های این تراشه است. Snapdragon 670 برای استفاده همراه با دوربین های حداکثر 26 مگاپیکسلی قابل کاربرد است و از شبکه های پرسرعت نسل چهارم با سرعت بارگذاری یک گیگابیت در ثانیه و سرعت آپلود 150 مگابیت در ثانیه پشتیبانی می کند. Snapdragon 640 هم یک تراشه 8 هسته ای با دو هسته Kryo 360 با سرعت 2/15 گیگاهرتز و شش هسته Kryo 360 با سرعت 1/55 گیگاهرتز است.