آرشیو شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶، شماره ۴۲۳۴
فرهنگ و هنر
۳۲

تازه ها

نگرانی از ونزوئلایی شدن اقتصاد در تجارت فردا

اتفاقات یک هفته اخیر در برخی از شهرهای کشور و نگرانی از ونزوئلایی شدن اقتصاد ایران، موضوع پرونده این هفته «تجارت فردا» شده است.

این هفته نامه در دویست و پنجاه و سومین شماره خود که امروز در سراسر کشور توزیع شده، تصویری از یک تخم مرغ در آستانه انفجار را بر روی جلد منتشر کرده و تیتر درشت «کابوس» را برای آن برگزیده است. در بخش سه تیتر- سه پرسش این هفته نیز انتخاب سردبیر این هفته نامه به این ترتیب است: «تعویق اصلاحات؛ جراحی اقتصاد منتفی می شود؟»، «نسیان آب؛ ابرچالش خشکسالی سال آینده عمیق تر می شود؟» و «عبرت های 2017؛ سال گذشته چه درس هایی برای جهان داشت؟» هفته نامه تجارت فردا از مجموعه نشریات گروه رسانه ای «دنیای اقتصاد» است که ششمین سال انتشارش را می گذراند و شنبه های هر هفته در کشور منتشر و توزیع می شود. بهای این هفته نامه 132 صفحه ای دوازده هزار تومان است.

«خورشید هنوز یک ستاره است»در کتابفروشی ها

رمان «خورشید هنوز یک ستاره است» نوشته نیکولا یون، نامزد دریافت جایزه ملی کتاب آمریکا در سال 2016 با ترجمه فاطمه خسروی منتشر شد. این رمان همچنان که جزو پرفروش های نیویورک تایمز و نامزد نهایی جایزه ملی کتاب آمریکا در سال 2016 بوده، در سایت گودریدز نیز رتبه اول را از آن خود کرده است.

در بخش هایی از این کتاب می خوانیم: «اگر بخواهید یک پای سیب را از اول اول درست کنید، اول باید کائنات را اختراع کنید. وقتی می گوید «از اول اول» یعنی از هیچ. یعنی از زمانی که دنیا هم وجود نداشت. به هر حال اگر شما بخواهید یک پای سیب را از هیچ درست کنید، باید با انفجار بزرگ و گسترش کائنات، نوترون ها، یون ها، اتم ها، سیاه چاله ها، ستاره ها، ماه ها، جزر و مدهای اقیانوس، راه شیری، کره زمین، پیشرفت های بشری، دایناسورها و... آغاز کنید. باید آتش را اختراع کنید. به آب و خاک حاصلخیز نیاز دارید. به گاوها و افرادی نیاز دارید تا به آنها شیر بدهند و باز به افراد بیشتری نیاز دارید که از شیر گاوها کره بگیرند...» «خورشید هنوز یک ستاره است» در 352 صفحه از سوی نشر نون به بازار کتاب راه پیدا کرده است.