آرشیو یکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶، شماره ۵۰۱۳
صفحه آخر
۲۰

روزنامه های موریتانی در خط پایان!

روزنامه های دولتی و خصوصی موریتانی به دلیل کمبود کاغذ در چاپخانه ملی این کشور (تنها چاپخانه موریتانی)، برای سومین هفته متوالی نتوانستند نسخه کاغذی به خوانندگان خود ارائه دهند.

به گزارش ایرنا، چاپخانه ملی موریتانی 20 دسامبر گذشته (29 آذر) به دلیل کمبود کاغذ تصمیم گرفت روزنامه های خصوصی این کشور را چاپ نکند و پس از آن چاپ دو روزنامه دولتی «الشعب» و«اوریزون» نیز به همین دلیل متوقف شد.

این روزها با توجه به مشکل کمبود کاغذ، 25 روزنامه موریتانی نمی توانند نسخه کاغذی در اختیار مخاطبان و خوانندگان خود قرار دهند و در نتیجه روزنامه نگاران و مسئولان این روزنامه ها، سعی می کنند در سایت خود، مطالبشان را منتشر کنند.

تمام روزنامه های موریتانی در چاپخانه دولتی و قدیمی این کشور که تنها چاپخانه موجود است و 50 سال پیش ساخته شده، چاپ می شود.

مولای ولد ابحیده، عضو شورای اداری چاپخانه ملی موریتانی گفت: این چاپخانه به دلیل مشکلات مالی نمی تواند کاغذ مورد نیاز برای چاپ روزنامه ها را خریداری کند.

ابحیده برخی از موسسات دولتی را عامل این مشکلات مالی دانست و گفت: همه نهادهای دولتی اسناد و برگه های مورد نیاز خود را در این چاپخانه چاپ می کنند اما در پرداخت هزینه آن تعلل می ورزند و این گونه شده است که چاپخانه نمی تواند کار خود را ادامه دهد.