آرشیو یکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶، شماره ۵۰۱۳
فوتبال ایران
۱۱

رقابت دو نفره حسینی و بیرانوند برای گل نخوردن

مردان کلین شیت

هفته هجدهم لیگ برتر، هفته خوبی برای دروازه بانان بود و هفت دروازه بان، موفق به بسته نگه داشتن دروازه شان (کلین شیت) شدند.

علاوه بر حسین حسینی (استقلال) که با بسته نگه داشتن دروازه اش، رکورد جدیدی در تاریخ لیگ برتر ثبت کرد، علیرضا بیرانوند (پرسپولیس)، محسن فروزان (پارس جنوبی جم)، ابراهیم عالمه (سپاهان)، شهاب عادلی (نفت تهران)، فرزین گروسیان (تراکتورسازی تبریز) و سعید جلالی راد (پدیده) نیز دروازه خود را بسته نگه داشتند.

بیرانوند که در این روزها زیر سایه درخشش حسینی قرار گرفته، بی سروصدا به شمار کلین شیت های خود اضافه می کند و حالا با 12 کلین شیت در صدر جدول دروازه بانان قرار دارد. او با یک کلین شیت دیگر به رکورد 30 کلین شیت در این دو فصل می رسد. بیرانوند در فصل قبل با 19 کلین شیت از این حیث در صدر جدول گلرها قرار گرفت.

به نظر می رسد، با توجه به خط دفاع مستحکمی که دو تیم استقلال و پرسپولیس دارند، رقابت بر سر تصاحب عنوان آقای کلین شیت بین حسین حسینی و علیرضا بیرانوند باشد و سایر دروازه بانان شانسی برای نزدیک شدن به این دو نداشته باشند. بیرانوند در 17 بازی موفق به ثبت 12 کلین شیت شده و حسین حسینی در 13 بازی به 9 کلین شیت رسیده است. احتمالا بیرانوند در ادامه فصل رقابت نزدیکی با حسینی برای تصاحب عنوان آقای کلین شیت خواهد داشت و مانند فصل قبل بی رقیب نخواهد بود. رده بندی کلین شیت در پایان هفته هجدهم به شرح زیر است:

12 کلین شیت: علیرضا بیرانوند (پرسپولیس)

9 کلین شیت: حسین حسینی (استقلال)

7کلین شیت: فرناندو ده خسوس (گسترش فولاد)، رشید مظاهری(ذوب آهن)

6 کلین شیت: محسن فروزان (پارس جنوبی جم)