آرشیو یکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶، شماره ۵۰۱۳
فرهنگ و هنر
۱۶
موسیقی

گرامیداشت یاد لطفی در سالروز تولدش

سومین دوره مراسم گرامیداشت سالروز تولد استاد محمدرضا لطفی با حضور جمعی از چهره های نام آشنای موسیقی ایران شامگاه جمعه 15 دی در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

آن طور که فارس از این مراسم گزارش داده، سیدعباس سجادی، مدیرعامل بنیاد آفرینش‎های هنری نیاوران در ابتدای این مراسم با بیان این که در ارتباط با بزرگمردی چون لطفی سخن گفتن کار ساده‎ای نیست، اظهار کرد: رمز لطفی شدن احترام به استادان بزرگ است. خدمتی که لطفی به هنر موسیقی این سرزمین کرده، کمتر از خدمت استاد صبا نبوده است. تواضع و خشوع لطفی مثال زدنی است. رمز موفقیت او نیز همین تواضع، احترام به بزرگ تر و ادب بوده است. امیدوارم این ویژگی هر چه بیشتر در جامعه موسیقی پررنگ تر شود. ادب گمشده هنر امروز ایران است.

حمید متبسم، آهنگساز و از شاگردان محمدرضا لطفی نیز در ادامه مراسم و پس از تکنوازی تار مازیار شاهی که با الهام از آثار محمد رضا لطفی همراه بود روی صحنه آمد و در سخنانی گفت: من در سال‎های آغازین دهه 60 افتخار شاگردی استاد لطفی را داشتم. او عاشق تدریس بود. درکی که از اهمیت ردیف پیدا کردم، تحت تاثیر درس های این ردیفدان بزرگ روی من بوده است. لطفی هیچ گاه از هنرجویانش شهریه دریافت نکرد و فقط خرسند بود که آنها درس‎ها را خوب و پرشور به او ارائه کنند.

پایان بخش این مراسم نیز بداهه نوازی هادی منتظری بود که به درخواست حاضران در سالن انجام شد و مورد استقبال نیز قرار گرفت.