آرشیو دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۱۳
اخبار کشور
۱۰

شمخانی در دیدار مشاور امنیت ملی پاکستان: اجازه نمیدهیم با اجاره تروریست ها روابط تهران و اسلام آباد را تحت تاثیر قرار دهند

شمخانی بر همکاری کشورهای اسلامی برای مقابله با سیاست های اختلاف افکنانه آمریکا تاکید کرد وگفت: اجازه نخواهیم داد برخی کشورها با ارسال سلاح و اجاره تروریست روابط ایران و پاکستان را تحت تاثیر قرار دهند.

علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیروز با ژنرال «ناصرخان جنجوعه» مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان که به ایران سفر کرده است، دیدار و پیرامون همکاری های اقتصادی، سیاسی و امنیتی بین دو کشور گفت وگو کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با انتقاد از راهبرد جدید امنیت ملی آمریکا که موجب افزایش ناامنی و بی ثباتی در جهان می شود، خاطرنشان کرد: اجازه نخواهیم داد برخی کشورها با ارسال سلاح و اجاره تروریست برای ایجاد ناامنی در مرزها، روابط بین دو کشور را تحت تاثیر قرار دهند.

امیر دریابان شمخانی گفت: پرداختن به مسئله فلسطین به عنوان اولویت اصلی جهان اسلام یک ضرورت است و ائتلاف هایی که با هزینه کشورهای اسلامی ایجاد شده بایستی معطوف به تحقق آرمان آزادی قدس شریف باشد.

نماینده مقام معظم رهبری بر ضرورت به کارگیری فرصت های متعدد همکاری بین دو کشور به ویژه در مسیر حل موضوعات مرتبط با جهان اسلام از جمله رفع محاصره مردم یمن تاکید کرد و افزود: حمایت از انجام گفت وگوهای سیاسی بین یمنی ها و پایان بمباران و محاصره این کشور و امدادرسانی فوری به مردم خواست کشورهای اسلامی و جامعه جهانی است.

ناصرخان جنجوعه مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان نیز در این دیدار با تاکید بر لزوم هوشیاری کشورهای اسلامی در برابر توطئه های خارجی که با هدف افزایش نزاع بین مسلمانان و کشورهای اسلامی دنبال می شود، تصریح کرد: پاکستان همکاری های امنیتی و اقتصادی خود را با جمهوری اسلامی ایران گسترش خواهد داد.

مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان با اشاره به جایگاه موثر ایران به عنوان کشوری امن، باثبات و مقتدر در منطقه غرب آسیا اظهار داشت: اسلام آباد از زمینه های جدیدی که برای توسعه همکاری های مشترک اقتصادی، تجاری و بازرگانی فراهم شده استقبال می کند و بر تلاش مشترک برای به فعلیت رساندن گام های جدید در همکاری های فیمابین تاکید دارد.