آرشیو چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶، شماره ۶۶۸۹
اقتصادی
۶

گزیده

11 میلیارد دلار آهن، فولاد و چدن طی سال های 94- 1390صادر شد

بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران طی سال های 94- 1390 در مجموع 14 میلیون و 215 هزار تن آهن، فولاد، چدن و مصنوعات آنها به ارزش 11 میلیارد و 122 میلیون دلار صادر شده است. به گزارش ایرنا، بر پایه جداول آماری گمرک ایران، بیشترین ارزش صادراتی آهن، فولاد، چدن و مصنوعات آنها در دوره مورد بررسی مربوط به سال 1393 با رقم 2میلیارد و 801 میلیون دلار ثبت شده و کمترین سهم هم متعلق به سال 90 با رقم یک میلیارد و 522 میلیون دلار است.

معافیت چای خشک از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده

گمرک ایران اعلام کرد: عرضه و واردات چای خشک بدون هیچگونه افزودنی اعم از اسانس و نظایر آن از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف است. بر این اساس «عرضه و واردات چای خشک بدون هیچگونه افزودنی اعم از اسانس و نظایر آن از تاریخ لازم الاجرا شدن برنامه ششم (1 فروردین 96) از پرداخت مالیات عوارض ارزش افزوده معاف هستند اما این معافیت قابل تسری به خدمات بسته بندی، فرآوری و توزیع انواع چای خشک نخواهد بود.»

قیمت سوخت در بحرین هم افزایش یافت

شرکت ملی نفت و گاز بحرین از افزایش قیمت بنزین در این کشور خبر داد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری بحرین، شرکت ملی نفت و گاز این کشور اعلام کرد که قیمت بنزین در این کشور روز دوشنبه جهت نزدیک شدن به سطح بین المللی افزایش یافته است. طبق گزارش این خبرگزاری، بهای هر لیتر بنزین از 125 فلس به 140 فلس (معادل 37 سنت امریکا)، افزایش یافته است. هزینه سنگین حمایت مالی دولت بحرین جهت مهار قیمت سوخت باعث شده بودجه این کشور با فشار زیادی روبه رو شود. پیشتر نیز کشورهای عمان، عربستان، امارات و قطر قیمت سوخت را افزایش داده بودند.