آرشیو دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۱۹
صفحه آخر
۱۲

یونیسف خبر داد: مرگ 5000 کودک در حملات ائتلاف سعودی به یمن

یونیسف در گزارش جدید خود اعلام کرده، جنگ یمن که اولین قربانیان آن کودکان هستند، تاکنون جان پنج هزار کودک را گرفته است.

تجاوز سه ساله عربستان به یمن باعث قتل عام شمار زیادی از مردم بی گناه این کشور شده است. در این میان کودکان به عنوان آسیب پذیرترین اقشار جامعه بیش از دیگران در معرض خطر بوده اند. به گزارش خبرگزاری ایرنا، «گرت کاپلاره» مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقای صندوق حمایت کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرده تشدید جنگ و افزایش محاصره یمن، مشکلات و بحران شهروندان یمنی به ویژه کودکان این کشور را به عنوان شکننده ترین قشر وخیم تر می کند. کاپلاره با استناد به گزارش گروه کمک های بین المللی ادامه داده: «روزانه بیش از 130 کودک یمنی بر اثر گرسنگی یا بیماری مزمن ناشی از جنگ جان می بازند... جنگ یمن که اولین قربانیان آن کودکان هستند، تاکنون جان پنج هزار کودک را گرفته است. یونیسف پیش از این هم اعلام کرده بود جنگ یمن جنگی علیه کودکان است.»

فجیع ترین بحران انسانی جهان

این در حالی است که سازمان «نجات کودکان» نیز اخیرا در گزارشی اعلام کرده که محاصره یمن بر تعداد کودکان جان باخته یمنی در جنگ خواهد افزود. مقام های سازمان ملل متحد گفته اند 20 میلیون یمنی از جمله 11 میلیون کودک این کشور نیازمند کمک های فوری هستند و بحران این کشور فجیع ترین بحران انسانی در جهان است.

علاوه بر این، براساس بیانیه مشترک برنامه جهانی غذا، یونیسف و سازمان بهداشت جهانی، 150 هزار کودک یمنی دچار سوء تغذیه هستند که امکان جان باختن آنها در ماه آینده دور از انتظار نیست. براساس این بیانیه شمار مبتلایان مشکوک به بیماری «وبا» در یمن هم به یک میلیون و 19 هزار و 44 تن رسیده است که 28 درصد از آنان را کودکان تشکیل می دهند. براساس بیانیه مشترک این سازمان های بین المللی، از مجموع مبتلایان به وبا، 2 هزار و 237 تن نیز جان باخته اند.