آرشیو دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۱۹
حوادث - اخبار کشور
۱۱

دادستان عمومی و انقلاب دماوند اعلام کرد: انهدام باند جعل گواهینامه

دادستان عمومی و انقلاب دماوند گفت: یک باند که از طریق جایگزین کردن افراد مطلع به جای افراد کم سواد در آزمون ها، گواهینامه صادر می کرد، متلاشی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن ابراهیمی بسابی، در جمع تعدادی از خبرنگاران اظهار داشت: در پی دریافت گزارشات مردمی مبنی بر فعالیت غیرمجاز آموزشگاه رانندگی در شرق استان تهران که اخیرا هم در حوزه قضایی دماوند فعالیت هایی را آغاز کرده بود، موضوع در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفت.

وی افزود: تحقیقات ما نشان داد، که یک آموزشگاه رانندگی از طریق ترفندهای گوناگون از جمله جایگزین کردن افرادی که معلوم الحال بوده، به جای هنرجویان و متقاضیان گواهینامه که به دلیل کم سوادی و یا کم اطلاعی موفق به دریافت گواهینامه نمی شوند، در آزمون ها، اقدام به صدور گواهینامه می کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند افزود: در قبال صدور گواهینامه از این هنرجویان مبالغ هنگفتی دریافت می شد و برای این افراد با جایگزین کردن و جعل عنوان گواهینامه صادر می شد.

وی اضافه کرد: تاکنون 5 نفر از اعضای این باند که در داخل و خارج از این آموزشگاه در جذب متقاضیان فعالیت می کردند، دستگیر و روانه زندان شدند.

ابراهیمی بسابی اضافه کرد: تاکنون 30 مورد گواهینامه غیرقانونی شناسایی کردیم، که درصدد ابطال آنها هستیم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند از ابطال مجوز این آموزشگاه خبر داد و گفت: برای ما محرز شده که مدیریت این آموزشگاه و افراد دخیل در آزمون ها دخالت در این کار غیرقانونی داشته اند و بنابراین هم مجوز آموزشگاه باطل شده و همچنین عوامل باند مذکور به اشد مجازات محکوم می شوند.

ابراهیمی بسابی اظهار داشت: این افراد مبلغ قابل توجهی تحصیل مال نامشروع کرده اند و این مبالغ باید به حساب دولت واریز شده و به جزای نقدی، زندان و شلاق محکوم خواهند شد.