آرشیو چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶، شماره ۶۶۹۵
ایران زمین
۱۹

برف و سرما مدارس استان های اردبیل و آذربایجان شرقی را تعطیل کرد

بارش برف و برودت هوا در روز گذشته (سه شنبه) موجب تعطیلی مدارس در استان های اردبیل و آذربایجان شرقی شد. در استان اردبیل برای دومین روز متوالی برف و برودت هوا مدارس 6 شهر استان را در این روز (سه شنبه 26 آبان ماه) به تعطیلی کشاند.

با بارش برف در اغلب مناطق استان اردبیل یخبندان و هوای سرد حاکم شده است. هواشناسی این استان اعلام کرد، تا صبح امروز چهارشنبه دمای هوا به صورت مستمر کاهش خواهد یافت.

مدارس آذربایجان شرقی هم تعطیل شد

بارش برف و کاهش دما، برخی از مدارس آذربایجان شرقی را هم دیروز سه شنبه تعطیل کرد.

طبق اطلاعیه آموزش و پرورش این استان، بارش شدید برف و برودت هوا، دیروز مدارس تمام مقاطع تحصیلی در شهرستان بستان آباد را تعطیل کرد. مدارس شهری و روستایی شهرستان چاراویماق نیز دیروز با یک ساعت تاخیر شروع به کار کرد.

ورود سامانه جدید بارشی به کشور از روز جمعه

سازمان هواشناسی از ورود سامانه جدید بارشی از سمت مرزهای غربی به کشور از عصر روز جمعه خبر داد. به گزارش این سازمان، امروز چهارشنبه تنها بخش هایی از سواحل غربی خزر با بارش پراکنده باران مواجه می شود. در سایر مناطق کشور هم وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک طی امروز و فردا دور از انتظار نیست. بنابر پیش بینی ها، روزهای پنجشنبه و جمعه افرایش دما در نیمه شمالی کشور رخ خواهد داد که این پدیده در گیلان و اردبیل با وزش باد شدید جنوبی همراه می شود. همچنین طی امروز و فردا بخش هایی از استان تهران را وزش باد شدید در برمی گیرد و افزایش ابر به همراه بارش های پراکنده نیز در ارتفاعات ایجاد می شود.