آرشیو چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶، شماره ۵۰۲۲
ایران
۱۵

قهر برف و تعطیلی پیست های اسکی بام ایران

پیست های اسکی چهارمحال و بختیاری به علت نبود برف همچنان تعطیل هستند و خبری از گردشگر زمستانی و ورزشکار اسکی باز در این استان نیست.

به گزارش مهر، چهارمحال و بختیاری یکی از استان های برفگیر در منطقه جنوب غربی کشور است که هر ساله بارش های قابل توجه برف در این استان گزارش می شود. هر ساله بارش برف در این استان موجب فعال شدن پیست های اسکی در شهرستان های مختلف این استان از جمله کوهرنگ، سامان، بروجن و... می شود و مسافران و ورزشکاران بسیاری از استان های خوزستان، اصفهان و تهران راهی این مناطق می شوند.

اما متاسفانه در سال جاری هنوز بارش برف قابل توجهی در استان چهارمحال و بختیاری گزارش نشده و برفی روی سایت پیست های اسکی این استان جمع نشده که این پیست های اسکی فعال شوند. یکی از شهروندان شهر چلگرد اظهار کرد: بارش برف در شهرستان کوهرنگ هر ساله موجب ایجاد شغل های زمستانی در این منطقه می شد و درآمدهای مردم منطقه افزایش می یافت. علی بدری گفت: هر ساله مردم این منطقه با پختن آش محلی و فروش به گردشگران، کرایه دادن تیوب، فروش گیاهان دارویی و عسل و روغن حیوانی، ارائه خدمات حمل و نقل و... به مسافران این منطقه از درآمد خوبی بهره مند می شدند که در زمستان امسال هنوز از مسافر و گردشگر در این منطقه خبری نیست. وی تصریح کرد: درآمد مردم منطقه در زمستان امسال در این منطقه کاهش یافته است.