آرشیو یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۵۰۲۵
اقتصاد
۴

سامسونگ، ال جی و هوآوی در صف رجیستری

مدل های جدید مشمول طرح رجیستری گوشی های تلفن همراه توسط مرکز اطلاع رسانی این طرح اعلام شد.

به گزارش تسنیم، یکی از سه برند پرطرفدار سامسونگ، ال جی و هوآوی بزودی مشمول طرح رجیستری خواهد شد.

این در حالی است که پیش از این رجیستری گوشی های تلفن همراه به سراغ برندهای آمریکایی رفته بود و محصولات سیمکارت خور «اپل»، «گوگل پیکسل»، «بلک بری» و «موتورولا» مشمول اعمال مقررات این طرح ملی قرار گرفتند.

با توجه به این که بزودی یکی از سه برند پرطرفدار سامسونگ، ال جی و هوآوی مشمول طرح رجیستری خواهد شد، رعایت این نکات الزامی است: فاصله بین زمان اعلام برند تا زمان مشمول شدن ممکن است کوتاه باشد؛ از این رو به فروشندگان تلفن همراه توصیه می شود برای جلوگیری از هرگونه ضرر و زیان احتمالی، در مدت زمان باقیمانده تا اعلام برند (یا برندهای) مشمول، از خرید تلفن های همراه غیرقانونی خودداری کرده و کالای موردنیاز خود را حتما از واردکننده های قانونی با گارانتی معتبر خریداری کنند. در ماه های گذشته مشاهده شده که برخی افراد در روزهای منتهی به زمان مشمول شدن یک برند، با قرار دادن سیمکارت در چندین دستگاه تلفن همراه، اقدام به فعال سازی آنها کرده اند که به گفته متولیان تمامی این موارد توسط سامانه رجیستری رویت و ثبت شده است و در صورتی که استفاده از این روش برای فعالسازی تلفن همراه به طور گسترده و سازماندهی شده باشد قابل پیگیری است.

درصورتی که دارنده تلفن همراه با یکی از برندهای مذکور هستید و تلفن همراه شما به هر دلیلی در چند ماه گذشته خاموش بوده است، لازم است تا قبل از زمان آغاز طرح، تلفن همراه خود را با قرار دادن سیمکارت درون آن روشن کرده و حتی المقدور با آن تماس بگیرید یا پیامکی ارسال کنید.

در صورتی که تلفن همراه دارای دو یا چند سیمکارت است، باید با قرار دادن سیمکارت درون همه شکاف ها (Slot) نسبت به فعالسازی تلفن همراه خود اقدام کنید؛ برای انجام این فرآیند، محدودیتی در استفاده از یک یا چند سیمکارت وجود ندارد؛ لذا می توان با قرار دادن یک سیمکارت در تمام شکاف ها، گوشی تلفن همراه را فعال کرد.