آرشیو دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۵۰۲۶
ایران
۱۵

احتمال خاموشی های گسترده در خوزستان در سال آینده

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: سال 97 به دلیل کاهش نزولات جوی از سخت ترین سال های صنعت برق خواهد بود و احتمال خاموشی های گسترده در این سال وجود دارد.

محمود دشت بزرگ در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: در شرایط بسیار حساسی برای صنعت برق استان قرار داریم و باید آمادگی لازم را برای هر پیشامدی داشته باشیم.

وی افزود: به دلیل کاهش نزولات جوی، سال 97 از سخت ترین سال های صنعت برق خواهد بود و احتمال خاموشی های گسترده در این سال وجود دارد. در یک سال گذشته همه تلاشمان را کردیم تا در چنین روزهایی که گردوغبار چند برابر حد مجاز می شود صنعت برق استان از پایایی لازم برخوردار باشد. 29 و 30 دی نشان داده که راه را درست آمده ایم و تمهیدات اندیشیده شده، استانداردهای پایداری شبکه را در مقابل گردوخاک بسیار افزایش داده است.

وی با اشاره به کاهش بارندگی ها و تاثیر آن بر نیروگاه های برق آبی عنوان کرد: بحث دیگری که باید از امروز برای آن برنامه داشته باشیم تابستان سال 97 است؛ چرا که با کاهش شدید و بی سابقه نزولات جوی احتمال آن می رود که بعضی از واحدهای تولیدی سدها به دلیل ذخیره پایین آب، از مدار تولید خارج شوند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان خاطرنشان کرد: اگر چنین شرایطی رقم بخورد با خاموشی های گسترده ای رو به رو خواهیم شد؛ خصوصا در استانی مانند خوزستان که درصد قابل توجهی از انرژی الکتریکی تولید شده محصول نیروگاه های برق آبی است.