آرشیو سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۵۰۲۷
ایران
۱۵

گرد و غبار جدید در راه خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش بینی وزش باد و در پی آن احتمال فعال شدن کانون های داخلی گرد و غبار از ظهر امروز سه شنبه خبر داد.

کورش بهادری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به تداوم پدیده گرد و غبار در بیشتر شهرهای خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر چون در هوا و جو تغییراتی ایجاد نشده است، وضعیت گرد و خاک در بیشتر شهرها پایدار مانده است، ولی بتدریج دید افقی بهتر خواهد شد.

وی با بیان این که در حال حاضر دید افقی در اهواز به دو کیلومتر رسیده است، افزود: در حال حاضر، گرد و خاک در حال فرونشست است و زمانی این پدیده کاملا از خوزستان خارج می شود که بارش قابل ملاحظه یا تغییرات جوی مناسبی داشته باشیم. مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: از ظهر امروزبه دلیل وزش باد شدید، احتمال فعال شدن کانون های داخلی گرد و غبار وجود دارد و ممکن است مناطقی مثل اهواز، شادگان، ماهشهر، امیدیه درگیر پدیده گرد و خاک شوند. بهادری ادامه داد: همچنین پیش بینی می شود امروزشاهد بارش پراکنده در شمال خوزستان باشیم.

انتقال توده گرد و غبار عراق به ایران

مدیرکل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی، ضمن اشاره به شکل گیری یک توده گرد و غبار جدید روی کشورعراق گفت: با نفوذ این توده به جنوب غرب و غرب کشور شاهد کاهش کیفیت هوا در این مناطق خواهیم بود.

احد وظیفه اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، در مناطق شرق و جنوب شرق کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: امروز و فردا در بیشتر مناطق کشور افزایش دما پیش بینی می شود که در مناطق شرق و جنوب شرق کشور بین 5 تا 10 درجه خواهد بود.